ik ben het echt kotsbeu
Serieus, wanneer gaan die bergritten eindelijk weer eens voor het klassement zijn?!
Ik ben het zó beu hé. Elke keer denk je: “Yes, zware bergrit, nu gaan we spektakel krijgen tussen de grote mannen.” Maar wat krijgen we? Weer zo’n bende mottige vluchters die op 25 minuten staan en de koers mogen pakken alsof ze er iets te zoeken hebben.
Een bende afdankertjes met een half uur achterstand fzo die zogezegd ‘de rit van hun leven rijden’.
Wat is dit in godsnaam geworden? Bergritten zijn toch de koninginnenritten? Dé kans voor de toppers om elkaar kapot te rijden, om seconden te pakken, om het geel te pakken of te verliezen? Niet voor die eeuwige platte jatten met een vrijgeleide omdat ze zogezegd geen gevaar zijn. Pff.
En het is elke keer hetzelfde liedje. Vlucht vertrekt, peloton kijkt wat rond, UAE (Pollit) doet 30 per uur op kop, en de klassementsmannen knuffelen elkaar tot aan de laatste kilometer. En dan nog hopen dat iemand eens zin heeft om een prikje te geven.
Voor wie zijn die bergen dan nog?Niet voor Pogacar.Niet voor Vingegaard. en al zeker niet voor Evenepoel.
En dan wint weer een of andere random Fransman die één dag in het jaar boven zichzelf uitstijgt en dan weer 98e wordt in elke andere rit.
Maak dan een nieuwe Tour: "De Ronde van de Nobodies".
Laat die échte bergritten alsjeblieft weer voor de klassementsstrijd zijn. Want zo is het toch niet leuk meer voor de fans, voor de spanning, voor de sport.
Ik wil vuurwerk in de Alpen. Geen zoveelste vluchtersbingo.

Je volgt de koers nog maar net precies, dat is toch al zo voor zover ik mij kan herinneren ik vind dat de klassementsmannen tegenwoordig vaker voor winst rijden in een bergrit dan vroeger (ik doel dan op 20 jaar geleden), je moet er dus ook niet over zeuren.