Terug naar de Essentie van dit forum!
Naar aanleiding van het bericht van Kloefklapper… wil ik even iets kwijt.
Oorspronkelijk waren deze forums bedoeld om dark horses te ontdekken, strategieën te bespreken en van elkaar te leren. Nu worden ze overspoeld met polls en RTM’s. Het lijkt alsof velen hun team niet meer zelf willen of durven samenstellen.
Maar daar draait een wielermanager net om:
🔍 analyseren van parcours, interviews, artikels, PCS…
🎯 keuzes maken op basis van eigen inzichten.
Door telkens anderen te vragen wie ze zouden kiezen, eindigen velen met dezelfde teams en dat is zonde. Het spelplezier én de diversiteit verdwijnen zo.
Bovendien haken veel ‘OG’s’ af door deze overvloed aan herhaling en vragen. Daarmee verdwijnt net de kennis en ervaring waar het forum op gebouwd is.
Twijfels zijn normaal. Maar vertrouw op je eigen keuzes. Alleen zo haal je er echt voldoening uit.
Hopelijk komt de boodschap stilaan aan.
Laat het forum terug een plek zijn voor inzicht, discussie en eigen denkwerk.

Ik twijfel niet aan je goede bedoelingen, maar ik heb zelf echt geen last van polls en rmt's. Als je een poll maakt, geef je toch ook informatie?
Ik bedoel maar: als iemand twijfelt tussen 3 renners, krijg je info over wat andere spelers denken. En je kan dan nog steeds besluiten om geen van de 3 te nemen.
Ik denk dat de fundamentele vraag is: wil je een forum voor iedereen of voor een 'elite' van spelers die hun geavanceerde ideeën op elkaar testen?
Ik zou persoonlijk elk vogeltje laten zingen zoals het gebekt is, maar je hebt natuurlijk wel gelijk dat mensen er goed aan zouden doen om eerst even rond te kijken en dán pas hun vraag te stellen. Just my 2 cents.