MerciMichel | Forum Posts
top of page

Forumberichten

MerciMichel
01 apr. 2024
In Sporza Wielermanager 2024
Over eventuele letsels of blessures is nog geen duidelijkheid.
1
2
463
MerciMichel
21 feb. 2024
In Sporza Wielermanager 2024
Philipsen: Omloop, Kuurne, MSR, Brugge-De Panne, Gent-Wevelgem, DDV, Scheldeprijs, Roubaix (8) Hirschi: Strade, MSR, E3, DDV, RVV, Brabantse Pijl, AGR, Waalse Pijl, LBL (9) Madouas: Strade, E3, DDV, RVV, AGR (5) Matthews: MSR, E3, RVV, Brabantse Pijl, AGR, Waalse Pijl, LBL (7) Morgado: Omloop, Kuurne, Samyn, Bredene-Koksijde, Brugge-De Panne, Gent-Wevelgem, RVV, Roubaix, Brabantse Pijl (9)
1
6
585
MerciMichel
21 feb. 2024
In Sporza Wielermanager 2024
Mannen • Transferstrategie: veel mogelijkheden voor grote namen te wisselen, maar de grote kanonnen zullen ook veel punten pakken. • Team Kopman: Van Der Poel, Mohoric, Lazkano, Morgado, Sheehan, Tim Rex, Philipsen, Alaphilippe, Tratnik, Pedersen, De Lie, Merlier, Kung, Ackermann, Lamperti, Van Aert, Girmay, Van Baarle, Laurance, Vangheluwe • Dilemma's: Hofstetter = Ackermann, Van Baarle > Benoot, Merlier > Thijssen (maar nipt), Mohoric > Kung, Tratnik = Jorgenson, Kopecky > Vollering (maar Vollering later halen), sprinters van DSM afblijven • Dark horses: Baudin, Tronchon, Anders, Gudmestad, • Andere: programma Philipsen is mogelijk anders dan gedeeld op z'n fanpagina, Lamperti en Magnier rijden niet zo veel Vrouwen • Ploeg en tips Mieke Docx: Balsamo, Kopecky/Wiebes/Reusser pakken en Vollering later halen, Norsgaard/Van Anrooij, De Jong, Schweinberger, Berteau • Team Kopman: Kopecky, De Jong, Jackson, Borghesi, Niewiadoma, Consonni, Wiebes, Guazzini, De Wilde, Docx, Reusser, Longo Borghini --> Vollering later halen voor Wiebes • Dilemma's: Kopecky > Vollering (maar Vollering later halen)
6
2
809
MerciMichel
08 feb. 2024
In Sporza Wielermanager 2024
Zowel voor de mannen als vrouwen is er een wielermanager. De prijzen lijken me over het algemeen goed mee te vallen, wat zijn jullie eerste indrukken?
0
12
486
MerciMichel
24 jul. 2023
In Sporza Tourmanager 2023
Met welke renners was je tevreden? Welke renners stelden teleur in je ploeg? Pakte je transfertactiek goed uit? Wat doe je volgend jaar anders?
0
9
401
MerciMichel
30 jun. 2023
In Sporza Tourmanager 2023
Allereerst, luister zelf naar de podcast voor volledige verhalen én je zorgt er ook voor dat ze dit in de toekomst verder kunnen zetten. Ploeg Kopman: Pogacar, Van Aert, Philipsen, Hindley, Jakobsen, Yates, Bardet, Skjelmose, Ciccone, Bilbao, Mozzato, Waerenskjold, Simmons, Zimmermann, Traeen, Strong (anders doen door geen Vingegaard te kiezen) Interview Edward Theuns (Lidl-Trek): Simmons is sterk maar staat niet in z'n eigen ploeg. Ciccone zal in orde zijn en dat bolletjestrui/ritwinst voor hem beste keuze is. Pedersen is sterk maar het is wat gissen naar z'n vorm, maar staat niet in z'n eigen ploeg. Gekeken naar parcours kun je mogelijk meer punten halen met klimmers dan met sprinters. Van der Poel ook niet in ploeg omdat er net te veel zware ritten zijn. Van Aert niet in ploeg omdat hij in dienst moet rijden en dat Philipsen sneller is. Interview Arne Marit (Intermarché Wanty): Zimmermann rijdt zeer sterk. Niet veel renners in z'n ploeg die een zware Giro hebben gereden. Door Baskische ritten op het begin zijn iets beter klimmende sprinters (Philipsen, Girmay) aangewezen, maar toch ook Groenewegen gekozen. Interview Brett voor statistieken: Expected wielermanagerpunten (hoeveel verwacht ik dat een renner gaat scoren per etappe?) Pogacar en Vingegaard steken er bovenuit Kans dat Van Aert de Tour uitrijdt is 66% volgens één of andere bevallingsvoorspeller Dilemma's: Hindley > O'Connor Pedersen < Girmay Meeus > Bauhaus Gaudu = Bardet (ofja licht verschil) geen Houle pakken Simon Yates > Adam Yates Mohoric = Wright Van Gils < Gall Aanvallers of sprinters: Van sprinters ben je zekerder dat ze in de top 10 rijden. Klimmende sprinters zijn frisser op het einde van de tour. Pure sprinters komen in eerste week goed aan bod. Mix van beiden is belangrijk (aanvallers in zowel overgangsritten als bergritten). Van Aert in ploeg houden en is ook een goede wissel mocht hij de Tour de verlaten. Ik zie ik zie wat jij niet ziet: Gilles kiest Majka want hij kan lang meegaan in de bergen en stiekem top 20 halen in AK. Hannes kiest Pedrero want hij haalt stiekem ereplaatsen en kan ook stiekem wat hoger eindigen in klassement. Thomas kiest Berthet want kan goed scoren in vluchten. Edward Theuns kiest Cavagna want hij kan ongelooflijk hard rijden en in een vlucht punten scoren op verschillende parcoursen. Hannes zou kiezen voor goedkopere aanvallers en één goede bergaanvaller. Arne Marit: Jorgenson want hij haalt al lange tijd hoog niveau, kan ook verschillende terreinen aan. Hannes zegt dat Jorgenson zich moet opofferen voor Mas en dat Movistar niet voor hem zal rijden aangezien hij naar Jumbo trekt volgend jaar. Vragen Naesen eruit? Ja, want gaat niks opbrengen maar voor de fun gewoon erin houden. Kopmannen rit 1 Thomas: Van Aert Hannes: Pogacar, het is echt een muur van Hoei die ze over moeten wat te zwaar is voor een Van Der Poel of Van Aert Gilles: Vingegaard Tess: Pogacar Gezamenlijke ploeg: Pogacar Kopmannen rit 2 Gilles: Mohoric Hannes: Van Aert Gezamenlijke ploeg: Van Aert
3
3
428
MerciMichel
29 jun. 2023
In Sporza Tourmanager 2023
Na alle polls en RMT's begin ik aan alles te twijfelen, vandaar deze poll.
0
6
295
MerciMichel
28 jun. 2023
In Sporza Tourmanager 2023
https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/nog-wachten-op-qs-dit-zijn-de-uitgesproken-ambities-van-de-ploegen-en-deelnemers-in-de-tour-de-france-2023
6
0
500
MerciMichel
16 jun. 2023
In Sporza Tourmanager 2023
Puzzelen kan beginnen, succes iedereen!
1
2
264
MerciMichel
24 mei 2023
In Sporza Giromanager 2023
Discussieer mee over het verloop van de zeventiende etappe en hoe jouw renners het doen!
0
50
731
MerciMichel
19 mei 2023
In Sporza Giromanager 2023
De etappe morgen telt bijna 200 km, waarvan de eerste 35 vlak verlopen. Daarna volgt een col van eerste categorie, ongeveer 20 km à 6.6% gemiddeld. Vervolgens volgt een lange afdaling van 40 km en daarna maar liefst 100 km vlak tot aan de finish. De aankomst loopt lichtjes op wat in het voordeel is voor een Matthews, maar niet in de mate dat pure sprinters als Cavendish absoluut geen kansen maken. Door het vlakke begin kan een (grotere) kopgroep wegrijden met types als Bettiol of Oldani en hun voorsprong uitbouwen op de klim. Het kan dat sprinters proberen met deze kopgroep mee te gaan, aangezien door het uitvallen van Pedersen en Groves er twee grote blokken voor de achtervolging zonder hun sprinter zitten. Ik zie Astana, DSM en Movistar niet sterk genoeg om achter een ruimere kopgroep aan te gaan, en de ploegen van Ackermann (UAE) en Milan (Bahrain) kunnen ook hun krachten sparen voor de derde week van hun klassementsmannen. Om de puntentrui binnen te halen, is het voor Milan ook niet erg dat een kopgroep de overwinning zal pakken. Toch lijkt het voor renners de sprinters nog een uitgelezen kans om voor de start van de zware derde week een overwinning mee te pakken. De favorieten voor mij: **** Matthews *** Ackermann, Milan ** Vluchters (klassiekere types zoals Bettiol) * Gaviria, Albanese, Dainese, Mayrhofer
Voorbeschouwing etappe 14 content media
0
4
345
MerciMichel
18 mei 2023
In Sporza Giromanager 2023
Morgen de langste etappe van de Giro van 219 km over een parcours met enkele hellingen. Volgens Wielerflits en In de Leiderstrui zijn de beter klimmende sprinters de favorieten (Pedersen, Milan, Ackermann, Groves, Matthews), maar maken ook bijvoorbeeld Gaviria, Albanese en Dainese een kans. De Lanterne Rouge podcast ziet voor morgen eerder vluchters winnen (https://www.youtube.com/watch?v=gNH2qGzug5o&ab_channel=LanterneRougeCyclingPodcast skip naar 36:35), met onder andere mogelijkheden voor bovengenoemde sprinters om in de vlucht te gaan, zeker een Matthews of Albanese. De lengte van de rit en de etappe van vandaag, waarin duidelijk werd dat er niet genoeg renners waren voor sprintersploegen om het werk op te knappen, geven de vluchters kansen. Hoewel, samen met etappe 14 (?) en 17 lijkt deze etappe één van de weinige kansen om de sprinters toch nog eens aan ritwinst te kunnen laten denken. Ploegen met klassementsambities kunnen hun krachten ook beter sparen voor donderdag, vrijdag en de derde week. Mijn sterren zouden zijn: **** Pedersen *** Milan, Groves ** Renner uit de vlucht, Ackermann, Matthews * Gaviria, Albanese, Mayrhofer/Dainese, Cavendish
Voorbeschouwing etappe 11 content media
0
3
55
MerciMichel
04 mei 2023
In Sporza Giromanager 2023
Hieronder vat ik het type renner die, bij verwachte gang van zaken, de favoriet is in alle ritten en wordt er ingegaan op de ritten waarin sprinters en/of puncheurs aan hun trekken komen. Input komt van analyses van sites als Touretappe en het forum van Cyclingnews, te gebruiken naar eigen wens. Allereerst voor de duidelijkheid: onder de klassieke sprinters behoren onder adere Gaviria, Groves, Ackermann en Cavendish, terwijl tot de puncheurs onder andere Pedersen, Matthews, Cort, Consonni of Albanese behoren. Dat wilt niet zeggen dat de sprinters met een punch niet kunnen scoren in klassieke sprintetappes en omgekeerd. Je kunt ook Buitrago, Ulissi en dergelijke als puncheur beschouwen, maar aangezien het in dit forum vooral gaat over de afweging klassieke sprinters en sprinters die een helling kunnen verdragen, heb ik deze buiten beschouwing gelaten Rit 1: Tijdrijders Rit 2: Klassieke sprinters. Zeer vlak, geen hindernissen om klassieke sprinters te lossen. Rit 3: Puncheurs. Op 35 km van het einde een tweetrapsraket om klassieke sprinters te lossen, ploegen van de puncheurs zullen hier de klassieke sprinters willen lossen. Rit 4: Goed klimmende vluchters. Rit 5: Klassieke sprinters. Geen uitdagingen in laatste 60 km, maar kans dat vluchters niet gegrepen worden. Rit 6: All-round vluchters. Zeer uitnodigend profiel om ten aanval te trekken en niet meer teruggezien te worden, tenzij alle sprintersploegen samenwerken om hen terug te pakken. Indien geen vluchters, vermoedelijk klassieke sprint. Rit 7: Klimmers. Rit 8: Puncheurs en/of klimmers. Een helling op 45 km van de streep van 2e categorie en vooral een springplank op 10 km van de meet zijn ideaal op klassieke sprinters te lossen. Rit 9: Tijdrijders. Rit 10: Klassieke sprinters of vluchters. Laatste 60 km zijn er geen grote hindernissen meer, de hindernissen liggen te vroeg in de etappe om klassieke sprinters te lossen. Ook een kans voor beter klimmende sprinters in een vlucht mee te sturen. Rit 11: Klassieke sprinters. Op het laatste bergje op 45 km kunnen klassieke sprinters afhaken, maar daarna hebben ze nog veel tijd om terug te komen aansluiten. Rit 12: Vluchters of zeer goed klimmende sprinters. De berg van 2e categorie zal waarschijnlijk de klassieke sprinters en een deel van de puncheurs doen afhaken, mogelijk dat types als Cort, Albanese of Vendrame nog overblijven in een gereduceerd peloton. Rit 13: Klimmers Rit 14: Klassieke sprint of vluchters. Door het profiel van de volgende ritten is dit nog een interessante rit voor klassieke sprinters, maar indien een grote groep vluchters op de eerste berg wegrijdt, zullen ze moeten sprinten voor verre ereplaatsen. Ze hebben echter 135 km om het gat te dichten. Rit 15: Vluchters of klimmers. Mogelijk iets voor een Cort, Matthews of Albanese vanuit de vlucht Rit 16: Klimmers Rit 17: Klassieke sprint. Geen hindernissen onderweg, voorlaatste kans. Rit 18: Klimmers Rit 19: Klimmers Rit 20: Tijdrijders en klimmers Rit 21: Klassieke sprinters. Geen hindernissen onderweg Conclusie: ik reken op ongeveer 5 etappes die uitkomen op een klassieke sprint en interessant zijn voor mannen Gaviria, Groves, Ackermann, Cavendish. Vooral rit 10 en 14 lijken me randgevallen, veel gaat afhangen van hoe veel moeite de ploegen van de sprinters willen doen om vluchters terug te pakken. Voor Pedersen komen er nog enkele etappes bij als iets betere klimmer, terwijl renners als Matthews, Cort, Consonni en Albanese ook in de heuvelachtige vluchtetappes tot hun recht kunnen komen. De verdeling lijkt dan uit te gaan naar 6 à 7 snellere mannen in je ploeg, waaronder 2 klassieke sprinters (Gaviria/Groves), 3 duurdere sprinters die ook wat bergop kunnen rijden (Pedersen, Matthews, Albanese, Consonni en eventueel Cort) en 1 of 2 goedkopere sprinters (Fiorelli, Marit, Dekker, Dalle Valle...) Laat gerust reacties achter!
12
3
711
MerciMichel
24 apr. 2023
In Sporza Giromanager 2023
Bron: https://twitter.com/TrekSegafredo/status/1650524234731454464?s=20 "zijn deelname aan de Giro staat nu op stand-by, na een evaluatie van zijn herstel en een negatieve Covid-test. Een definitieve beslissing wordt genomen in de laatste dagen voor de start van de wedstrijd."
0
0
205
MerciMichel
12 apr. 2023
In Sporza Wielermanager 2023
Voor zij die de laatste uren nog twijfelen tussen deze mannen, even wat voor- en nadelen van de keuze voor één van hen op een rij. Pidcock heb ik er tussenuit gelaten, maar indien je hem niet meer hebt zou ik hem sowieso binnenhalen. WAAROM WEL? Gaudu: Reed sterk in Parijs-Nice en Baskenland, goed op een punchy finish, ondanks deelname Madouas aan Amstel en Luik nog steeds de vooruitgeschoven man, haalde reeds goede resultaten in Ardennenklassiekers (3e Luik, 7e Waalse Pijl) Hermans: Gaf aan zich gespaard te hebben in Baskenland, kan winnen in de sprint van een uitgedund groepje (zie Luik vorig jaar), draagt nummer 21 in Brabantse Pijl, rijdt alle 4 koersen nog Cosnefroy: zeer regelmatig in Ardennenklassiekers, maakt overal kans op top 5, kopman bij AG2R, rijdt alle 4 koersen nog Teuns: Vorig jaar winnaar Waalse Pijl, indien goede vorm kan hij overal top 5 halen, kopman Evenepoel: topfavoriet voor Luik, kan echt het verschil maken indien je nog genoeg transfers hebt WAAROM NIET? Gaudu: In de Gold Race maar één keer meegedaan (34e), gaat zeer veel gekozen worden dus moeilijk om met hem het verschil te kunnen maken indien je ver achterstaat (dus je moet eigenlijk 'hopen' dat hij pech heeft) Hermans: Heeft zich gespaard maar daardoor ook onduidelijkheid over hoe goed hij echt kan zijn, behalve Luik nog geen top 10 gehaald in Ardennenklassiekers (maar hij rijdt ook nog niet lang rond natuurlijk) Cosnefroy: In de Waalse Pijl en Luik zijn er vaak renners die net wat beter zijn, té offensief koersen kan hem mogelijk duur komen te staan Teuns: niet direct in vorm, geen sterke ploeg rond zich Evenepoel: rijdt enkel Luik en indien hij buiten de top 3 valt (wat mogelijk is in een sprint) is een andere renner die meerdere koersen rijdt ANDERE NAMEN Indien je nog vier transfers hebt en echt een verschil moet overbruggen, zijn volgende namen mogelijk interessant: Skeljmose: rijdt enorm sterk dit jaar en heeft een goede sprint, maar Ardennenklassiekers zijn nog een sprong in het onbekende Ciccone: Klimt beter dan ooit en klopt grote namen, maar rijdt enkel de Waalse Pijl en Luik Benoot: kan in Amsterl, Waalse Pijl en Luik ver komen, maar moet alleen of in een select groepje aankomen om hoge punten te pakken Hirschi: rijdt alle vier de klassiekers, maar oogt voorlopig net niet goed genoeg Martinez: twee keer top 5 vorig jaar in Waalse Pijl en Luik, maar heeft er een matige Parijs-Nice en Baskenland opzitten.
4
6
940
MerciMichel
11 apr. 2023
In Sporza Wielermanager 2023
Op het einde van de nieuwe podcast Kopman wordt verteld dat er een Giromanager komt!
3
14
2k
MerciMichel
03 apr. 2023
In Sporza Wielermanager 2023
Kan als lead-out mogelijk paar puntjes sprokkelen of ploegpunten als Philipsen wint. https://twitter.com/AlpecinDCK/status/1642950119661117447?s=20
1
7
533
MerciMichel
24 feb. 2023
In Sporza Wielermanager 2023
Hoe zien jullie Alaphilippe en Girmay dit jaar presteren? Beiden rijden wel wat koersen, maar vooral bij Alaphilippe nog meerdere vraagtekens naar mijn mening: Alaphilippe: Strade, MSR, (E3?), (Dwars?), Ronde, (Amstel?), (Waalse Pijl?), (LBL?) Girmay: MSR, E3, Gent-Wevelgem, Ronde, Roubaix, Amstel Het zijn ook de zwaardere koersen met meer concurrentie, dus top 5 lijkt me voor beide heren allesbehalve vanzelfsprekend. Girmay lijkt de zekerdere keuze, maar zie Alaphilippe op het einde meer punten pakken als hij ook de Waalse klassiekers rijdt. De mogelijkheid is ook om Girmay te transfereren voor Alaphilippe voor/na de Amstel. Heb ook al andere snelle klassieke mannen als Laporte, Pedersen en De Lie in m'n ploeg.
0
1
137
MerciMichel
25 feb. 2022
In Sporza Wielermanager 2022
De titel. Als je de moeite doet om iets te posten omdat je twijfelt tussen verschillende renners, doe dan ook de moeite om anderen te helpen en antwoord op een paar andere posts. Dan krijg je zelf misschien ook eerder reactie 😄 Veel succes en mogen jullie allemaal achter mij eindigen!
2
0
198

MerciMichel

Meer acties
bottom of page