Nabespreking Gent-Wevelgem
Hebben jullie zaken opgemerkt, bedenkingen, of moet je gewoon even ventileren? Doe het hier!
Ik noteerde alvast:
Visma blijft in de hoek waar de klappen vallen. Kooij zal waarschijnlijk een streep door de rest zijn voorjaar mogen trekken
Pedersen. Wat een coureur. Na Matthieu en Pogi de sterkste van het voorjaar (?)
Merlier heeft het lastig in de klimmetjes, maar als hij tot sprinten komt blijft hij toch de snelste.
Bora heeft dan wel ingekocht voor het voorjaar, maar veel komt er toch niet uit.
875 weergaven
*Naast een outstanding Pedersen was Lidl-Trek in GW behoorlijk dominant. Hun sterke ploeg op papier maakt het ook echt waar in de koers. Ik ben wel zeer benieuwd of ze met dit overwicht iets kunnen doen in de Ronde en Roubaix. Pedersen zal met deze vorm wel proberen meeschuiven met Pogi en MVDP, maar hoe ga je Stuyven, Milan, Skujins (en Vacek) gebruiken?
*RedBull Bora is ook sterk op papier, maar komt totaal niet uit de verf. Amper in de voorste gelederen te spotten. We kunnen moeilijk verwachten dat Pithie met zijn jonge schouders alles gaat dragen, al zie ik hem wel een uitschieter maken.. Lazkano lijkt op zoek naar zijn vorm en voor Meeus bleek in de eerste koers na de hoogtestage nog niet optimaal te zijn.
*Philipsen is duidelijk is goede doen en lijkt zich deels om te vormen naar een klassieke renner door aanvallend te koeren. Hij rijdt fantastisch over de kasseien en kleine heuveltjes, maar hij heeft al wat pech gehad. Wel slim dat hij gisteren inhield in de spurt en geen riscio's nam. Ik verwacht dat hij deze vorm toch ergens kan verzilveren. Al in DVV?
*VISMA hebben we buiten Kooij en Jorgenson nog niet echt aan het front gezien. Voor WVA zie ik mogelijkheden in PR omdat ik denk dat zijn plan is een vormpiek te hebben in dat weekend. Ik acht WVA zondag niet in staat om Pogi, MVDP en Pedersen te volgen. Ze gaan die zeker niet vroeger laten rijden dus ik ben zeer benieuwd wat ze zondag gaan doen: met Benoot en Jorgenson => daar kan je toch iets mee doen in een pre-finale ontsnapping? Van Baarle lijkt nog niet in topvorm te zijn.