top of page

Sporza Vueltamanager 2025

Openbaar·1449 leden

Wat ik meeneem uit rit 1 - en jullie?

Madrid is nog heel ver. Maar toch een paar eerste vaststellingen.

Jasper is in orde en zal indien hij gespaard blijft van pech, een ernstige kandidaat voor de puntentrui zijn. Immers, vandaag waren aan de streep 50 punten te verdienen. De volgende keer dat zulks het geval zal zijn is .... rit 21! Vanaf nu enkel 30 punten aan de streep in heuvel en vlakke ritten; en 20 aan de meet in bergritten en de ITT. En natuurlijk 20 voor de eerste in de dagelijkse tussenspurt. Het wordt alleszins moeilijk Jasper na rit 8 uit de ploeg te zetten, met Pedersen al op 50 punten van Jasper. Jasper blijft wel even in het groen. Pidcock sprintte vandaag mee. Heeft die puntenambities? Morgen is hij in elk geval mijn kopman.😉

637 weergaven
Max
Max
23 de ago.

Pedersen zal de puntentrui indd niet cadeau krijgen met nu al 50 punten verschil. Jasper gaf vooraf zelf aan dat de puntentrui geen doel is en hij vr een rit gaat, maar nu hij die rit al heeft zal hij zich ook wel mengen bij de tussensprints vermoed ik. Hem tot het einde houden zal wss dus logischer worden dan een transfer na rit 8.

Vond het ook heel vreemd van Pidcock, een normale renner die vr AK gaat doet dit nooit 😅 Zou mooi zijn moest hij vr etappes gaan, met morgen een grote kans!

leden

De Lead-Out is jouw gids doorheen het wielerseizoen, met een sterke focus op Sporza Wielermanager en Sporza Tourmanager. 

© 2021 by The Artifact. Proudly created with Wix.com

© 2024 foto's Flanders Classics

bottom of page