top of page

Sporza Vueltamanager 2025

Openbaar·1449 leden

Vluchters / aanvallers

Er liggen deze Vuelta heel veel aankomsten bergop waardoor ik voldoende kansen zie voor sterk klimmende vluchters/aanvallers. Het is sws zinloos om namen te bespreken aangezien de juiste vluchters moeilijk te voorspellen zijn, maar het kan wel nuttig zijn om hierin te investeren.

Ik zie heel vaak teams die volgepropt zijn met AK mannen en de sterkste sprinters en dan enkel vluchters hebben van 2-3M. Hierdoor sprokkel je echter nooit hoge punten wanneer het niet vr het AK is. Ik geef doorgaans wel veel aandacht aan vluchters in mijn team en dat is nog niet vaak tegengevallen, al is hier ook geluk mee gemoeid ofc.

Daarom de vraag hoe belangrijk jullie het vinden enkele 'duurdere' vluchters in jullie team te hebben vr dit parcours, specifiek in deze vuelta bedoel ik dan 4-6m.

1542 weergaven

Het probleem is dat veel vluchters doorheen een grote ronde op voorhand vaak andere ambities hebben. Je hebt nu Fortunato als dure man die op voorhand aangeeft voor de bollen te gaan, maar dat is enkel een garantie op 10 truipunten best case, worst case pakt die voor de rest weinig tot niets.

De juiste vluchters kiezen is eigenlijk vooral op geluk gebaseerd, ik zou er op voorhand niet teveel budget aan besteden eigenlijk.

leden

De Lead-Out is jouw gids doorheen het wielerseizoen, met een sterke focus op Sporza Wielermanager en Sporza Tourmanager. 

© 2021 by The Artifact. Proudly created with Wix.com

© 2024 foto's Flanders Classics

bottom of page