top of page

Sporza Vueltamanager 2025

Openbaar·1450 leden

Aangaande transfers

Ik merk dat behoorlijk wat mensen al aan het wisselen geslagen zijn. Zelf heb ik daar een ander idee over, maar misschien heb ik het wel mis. Daarom graag jullie feedback. Tx! Ik heb momenteel enkel Zingle die is uitgevallen. Mijn ploeg is uitgebalanceerd met 7 AK, 4 aanvallers en 5 sprinters (waaronder Zingle). Ik wil nu de uitslagen van rit 6 en 7 afwachten vooraleer een nieuwe sprinter in te brengen voor Zingle. Redenering: Ik heb geen sprinter nodig in rit 6 en 7, wel vanaf rit 8. Het is niet uitgesloten dat een van mijn AK een draai van een half uur om de oren krijgt in rit 6 of 7. Vooral Tiberi, Pidcock en Jorgenson blijven vraagtekens. Daarenboven zal in rit 6 en 7 ook blijken of Hinley en Gaudu inderdaad een goed AK kunnen ambieren.

Indien een van mijn huidige AK ne klop van de hamer krijgt of letterlijk uitvalt doe ik na rit 7 een dubbele transfer. Bvb. Buitragio en Vernon voor Jorgenson en Zingle, of Hinley en Aular voor Piccock en Zingle. Of nog andere combinaties.

Een goede strategie, of bullshit?

998 weergaven

Goeie tactiek! Tijdens de Tour heb ik ook vrij snel Philipsen voor Jorgenson gewisseld, wat mij uiteindelijk niet extreem veel punten heeft opgeleverd. Ik wacht daarom nu ook, zoals jij, op de uitslagen van de komende twee dagen en hoop dat ik punten kan compenseren met een goede uitslag van Philipsen op dag 8. Is inderdaad een risico om dikke punten te verliezen, maar ik kijk liever eerst wie er goed gaat zijn om vervolgens (hopelijk) een betere transfer te kunnen maken.

leden

De Lead-Out is jouw gids doorheen het wielerseizoen, met een sterke focus op Sporza Wielermanager en Sporza Tourmanager. 

© 2021 by The Artifact. Proudly created with Wix.com

© 2024 foto's Flanders Classics

bottom of page