Dark horses
Als ik even snel door de voorlopige deelnemerslijst ga zie ik toch al een paar potentiële koopjes.
Om mee te starten Fernando Barcélo (caja rujal) vermoedelijk 2-3 mil. Uitslagen spreken voor zich met 14 top 10 plaatsen met als uitschieter een 2de plaats in het nationale kampioenschap van Spanje.
De 2de dark horse ook van Caja Rural, Guillermo Thomas Silva. Ook weer 2-3mil. Weeral de uitslagen 19 keer in de top 10 te vinden waar van 7 op 1 week tijd en ook nog eens 3 overwinningen en een KOM trui. Strijd ook mee voor jongeren trui dus kan zomaar in de top 10 of hoger komen in de jongeren ranking.
Een derde en voor de hand liggende is Léo Bisaux (decathlon) ook goed voor top tien notering in jongeren klassement. Hoewel hij waarschijnlijk moet werken voor Felix Gall. Recent nog een heel goede prestatie neer gezet door te winnen van Del Toro ( 2de giro) Ciccone( bollentrui tdf 2023) fortunato ( bollen giro '25) pellizzari( 2de wit giro '25).
De volgende die mij interessant lijkt is David De La Cruz( Q36.5) 3mil.
David kan goed klimmen en GC rijden dus mss wel een top 10 voor de rode trui maar als het niet mogelijk is wel een gevaarlijke klant voor de dagzege vanuit een lange ontsnapping.
Een niet zo dark horse die een verschilletje kan maken Rémi Cavagna ( Groupama-FDJ) 3 mil . Rémi is goed in de tijdritten en een garantiev op punten in dat onderdeel, hij kan ook wel een berg/heuvel over dus maakt ook wel kans op een top 10 uit de vlucht.
Nog een laatste ook niet echt dark horse meer Ben Tullet ( Visma-lease a bike) 3-4 mil verkeert in heel goede vorm. Het hangt er vanaf of hij een vrije rol krijgt bij visma. Zo ja dan is hij een groot gevaar voor in de bergen mee te doen voor ritoverwinningen helaas zie ik dan niet zo snel gebeuren en krijgt hij vermoedelijk een rol in dienst van Vingegaard.

Ik zie de lijst nog niet staan...