De Tsjechen
Heb al wat rond zitten kijken en ik heb het gevoel dat er wel eens Tsjechen goede resultaten kunnen rijden. Je hebt met Vacek natuurlijk een belangrijke man voor Pedersen die zelf, als hij gespaard blijft van valpartijen, zelf ver kan komen. Ook heb je met Bittner nog een snelle man die zeker in de kleinere koersen dikke punten kan scoren maar zie hem ook in een koers als Gent-Wevelgem een goede uitslag rijden. Wel is het nog afwachten op zijn programma maar ik hoop dat hij genoeg wedstrijden zal rijden. En dan wil ik ook nog een halve Tsjech in deze lijst gooien. Kopecky is nog een jonge Tsjech die dit jaar zeer waarschijnlijk zijn eerste WT-koersen zal rijden. Hij wist vorig jaar in Samyn een mooi resultaat neer te zetten. Ik hoop gewoon dat hij genoeg wedstrijden mag rijden en dan overweeg ik hem zeker en vast.
Iemand die een van deze namen ook in gedachte heeft?

Ik had vorig jaar Bittner in mijn team voor de kleinere (sprint)koersen en hij heeft me wel teleurgesteld. Hij behaalde wat verre ereplaatsen in de sprint maar hij zat vooral heel vaak slecht gepositioneerd.
Ik heb ook gezien dat zijn team ook dit jaar deelneemt aan de kleinere koersen (Samyn, Nokere Koerse, Bredene Koksijde, ...) maar dat daar momenteel Jakobsen op de startlijst staat.