top of page

Sporza Tourmanager 2026

Openbaar·1792 leden

transfersysteem???

in het Giromanager-forum was na de laatste rit de vraag gesteld wat men vond van het transfersysteem, dit was toen mijn antwoord:

ik ben volledig tegen. Het is veel te makkelijk geworden. Je moet gewoon zorgen dat je goed van start gaat en hopen dat je van pech gespaard blijft in de eerste ritten. Sta je voor dan kijk je wie uw dichtste concurrent is en dan neem je dezelfde renners. Vroeger was het tactischer. je moest op voorhand een strategie uitwerken en daar bepaalde renners voor gaan kiezen. Dat maakte het spel veel interessanter. En je ging veel bedachtzamer gaan selecteren. Nu kan je meer dan de helft van uw ploeg vervangen. En op het eind zijn alle ploegen nagenoeg gelijk. Nee ik ben zeker geen fan.

Nu, met het einde van de tour in aantocht, sta ik nog veel meer achter dit antwoord. Nu heeft nagenoeg iedereen dezelfde ploeg! Door het wegvallen van Vingegaard en Lipowitz kan iedereen nog transfers naar hartelust doen. Vroeger was je gechareld als je niet lang genoeg had gewacht en dan was het over & out. Nu wordt het klassement in de eerste week beslist en dan zet je alle goeie erin... Dus van mij mag het terug nr het oude systeem. En het is niet dat ik er nu baat bij heb want sta in de top 500 en daar ben ik best tevreden mee.

700 weergaven

Nogmaals, gooi dat eindklassement buiten... Ikzelf haal bv 1880 bonuspunten, te belachelijk voor woorden. De andere punten van bv. een Van der Poel vandaag zijn peanuts...

leden

De Lead-Out is jouw gids doorheen het wielerseizoen, met een sterke focus op Sporza Wielermanager en Sporza Tourmanager. 

© 2021 by The Artifact. Proudly created with Wix.com

© 2024 foto's Flanders Classics

bottom of page