Laatste dilemma’s
Ik kan zowel Tobias Halland Johannesen als VPP zetten voor ritten 19/20. Wie haalt nog het meeste punten? Volgens mij gaat VPP zuiver voor de bollen en gaat hij er op de slotklim steeds doorzakken met 0 punten tot gevolg. Dat betekent dat zijn enige punten eventuele strijdlustpunten en truipunten zijn. THJ kan nog zijn klassement proberen vasthouden door aan te klampen of nog voor een rit proberen gaan. Alleen heeft hij dit jaar duidelijk minder goede klimmersbenen. De vraag is of hij alsnog meer oplevery dan VPP in ritten 19/20? Naar de eindklasseringspunten moet je niet kijken want kan altijd nog THJ wisselen voor VPP.
Wie haalt nog het meeste punten in ritten 19/20 (los van punten eindklassering)?
Tobias Halland Johannesen
Valentin Paret-Peintre
Kan nog 1 renner intransfereren. Twijfel tussen Jegat en Voisard. Jegat staat 9de wat een schamele 10 punten meer oplevert dat Voisards 11de plek als je kijkt naar eindklassering. De werkelijke vraag is dus wie het meeste punten haalt in de komende 2 ritten. Ik las eerder ergens dat Voisard de betere klimmer is van de 2, en als ik naar de resultaten kijk lijkt dat ook te kloppen. Los daarvan is de vraag natuurlijk wie nog het meest fris is. Jegat geeft de afgelopen dagen een goede indruk, terwijl Voisard gisteren aan de rekker hing. Kanttekening: het ging natuurlijk om een licht hellende klim waar renners met kracht in de benen in het voordeel zijn. Het zou me niet verbazen indien Voisard toch de betere blijkt te zijn op de lange stijle klimmen die in het verschiet liggen. Een beetje zoals Lipo en Gee: je denkt altijd, dit wordt niets, maar op die lange stijle klimmen maken ze dan tochet verschil.
Andere zaken om in rekening te nemen:
Jegat zal wellicht plaats 9 kunnen vasthouden. Hij kan in theorie zelfs nog stijgen als er een top-8 kandidaat doorzakt (wat ik niet meteen zie gebeuren).
Voisard kan in theorie nog 10de worden, maar ook nog 12de, al zie ik dat laatste niet meteen gebeuren.
Jegat is aanvallender ingesteld. Das een voordeel. Anderzijds: als je naar de koerssituatie kijkt is het net Voisard die in de aanval zou moeten meegaan. Het zou natuurlijk ook kunnen dat ze bij Tudor al tevreden zijn met plek 11. Das al ruim boven de verwachtingen.
Jegat heeft ook nog wel een punch/sprint in de benen. Misschien haalt hij nog wel een verre ereplaats in Parijs? Toegegeven: dat is misschien vergezocht.
Wie haalt het meeste punten in rit 19/20 (los van eindklassering)
Voisard
Jegat