top of page

Sporza Tourmanager 2026

OpenbaarΒ·1793 leden

Transfersysteem

Misschien een unpopular opinion, maar ik ben totaal geen fan van het nieuwe transfersysteem. De Giromanager heb ik niet gevolgd, dus het was de eerste keer dat ik er mee bezig was. Vandaar nu pas deze post. Geen idee als er toen ook reeds spelers waren die dit hebben aangehaald.

Ik heb zelf 7 transfers gemaakt. En in de eerste 10 dagen van de Tour was het in onze minicompetitie met 30 deelnemers spannend en plezant omdat er toch enkele leuke positiewissels gebeurden. Maar de laatste week gebeurde er amper nog een positiewissel doordat iedereen een quasi identieke ploeg had. Met dit nieuwe systeem kan je haast de helft van je team aanpassen en neemt iedereen uiteraard dezelfde renners. Terwijl de teams bij de start van de Tour zeer divers waren dankzij het feit dat het gros van de renners in de middenklasse qua kostprijs was ingesteld.

Zijn er nog mensen met een dergelijke mening? Of zijn de meesten wel enthousiast?

Ik eindigde overigens net binnen de top 6000 waarmee ik best tevreden ben. :)

819 weergaven

Ze hebben een tactische toevoeging ingebouwd en we zijn daar tegen? Ik niet, integendeel. We doen al sinds enige tijd tekens opnieuw een minicompetitie en ik zie daar toch altijd veel verschillende benaderingen ook van het nieuwe transfersysteem. Misschien zijn er nog optimalisaties nodig maar het idee van het transfersysteem vind ik persoonlijk heel goed!

leden

De Lead-Out is jouw gids doorheen het wielerseizoen, met een sterke focus op Sporza Wielermanager en Sporza Tourmanager. 

© 2021 by The Artifact. Proudly created with Wix.com

© 2024 foto's Flanders Classics

bottom of page