top of page

Sporza Tourmanager 2026

Openbaar·1885 leden

Pardo moet altijd spelen
Pardo moet altijd spelen

Verloop rit 19

UAE is serieus verzwakt. De vraag is welk effect dat zal hebben op het ritverloop. Vooraf zou je gezegd hebben: makkelijk te controleren rit, dus een hapje voor de GC-mannen, maar nu maakt de vroege vlucht misschien een kans? Of niet? Het lijkt mij niet onlogisch dat een ploeg als Decathlon ook gaat controleren. Ze kunnen misschien voor de rit gaat als Pogi/Del Toro wat minder zijn. Of is dat vergezocht?

Zoals Bert de Backer gisteren in Vive le Vélo ook al zei, is er ook een scenario denkbaar waarin een of meerdere top-15 mannen mee zijn (pidcock?) in de vroege vlucht, waardoor andere ploegen moeten beginnen controleren. Als de rest van de favorietengroep dan dicht genoeg komt, wordt het alsnog een GC-dag. Ik denk toch eerder dat de GC-mannen voor de rit zullen strijden. Als het niet vanuit de GC-groep is, dan mss vanuit de vroege vlucht. Ik kan me moeilijk inbeelden dat sterke vluchters (zoals Castrillo) die al veel krachten hebben verspild, stand houden als er vuurwerk is bij de favorieten. Of toch?

Welk ritverloop?

• Grote vroege vlucht blijft voorop

• Kleine vroege vlucht blijft voorop

• Uiteindelijk wordt de vlucht toch ingehaald. GC-dag

521 weergaven

leden

De Lead-Out is jouw gids doorheen het wielerseizoen, met een sterke focus op Sporza Wielermanager en Sporza Tourmanager. 

© 2021 by The Artifact. Proudly created with Wix.com

© 2024 foto's Flanders Classics

bottom of page