Wie zoekt die twijfelt
Beste wielerliefhebbers
Na mijn eerste deelname vorig jaar aan de tourmanager, is de verslaving gestart. De zoektocht naar de perfecte balans en renners.
Steeds was er de keuzestress tot de start van de ronde, met veranderingen elke dag.
Deze keer voelt het anders voor mij. Mijn eerste team dat ik er heb ingeklikt, staat nog steeds vast. Dit omvat het volgende:
4 Ak renners
De 3 musketiers/sprinters ;-)
4 punchers (De 2 grote namen, aangevuld met 2 persoonlijke keuzes)
Aangevuld met 3 & 2 miljoentjes (1 sprinter, 1 puncher, 2 klimmers, 1 voor teampunten)
Rekening houdend met transfers in de toekomst zit ik ‘safe’.
Helaas vandaag is de twijfel toegeslagen …
Meeus die vandaag heeft toegezegd heeft me aan het denken en puzzelen gezet. Zo kwam ik tot het besef dat mijn middenveld redelijk beperkt is.
Zo ben ik beginnen rekenen en kwam het idee om één van de drie musketiers/sprinters te vervangen door Meeus. (Ik ben duidelijk niet alleen heb ik al gezien).
De rekensom die ik hiervoor nam:
Jonathan Milan neemt in de vijf sprint etappes in totaal 325 punten (2 ritzeges, 1 x derde, zesde en 8 ste), persoonlijk denk ik dat dit al vrij hoog geschat is. Hier is wel geen rekening gehouden met een eventuele groene trui, maar uiteindelijk zie ik hem wel niet als de eindwinnaar hiervan.
Voor een Meeus schat ik een totaal van 205 punten (1 x derde, 2 x vijfde, 1 x 7de en 8ste).
Een verschil van 125 punten (enkel rekening houden met deze sprintetappes).
Door bijvoorbeeld de wissel van Milan naar Meeus heb ik hierdoor 2miljoen extra waardoor ik eventueel een puncher of sprinter extra kan nemen.
Stel nu dat ik een puncher extra neem, genre Gregoire heb ik maar 2 goede rituitslagen extra nodig om aan het totaal van Milan te komen. Rekening houdend dat mijn huidige 2m renner amper punten gaat opleveren.
Ik heb nu de rekensom met Milan genomen, maar ook met Philipsen is dit mogelijk waardoor er nog meer mogelijkheden zijn om het middenveld (zowel sprinter als puncher) aan te dikken.
Tuurlijk heb ik naar latere transfers wel minder mogelijkheden. Maar schat ik minstens 28m over te houden, wat zeker nog mogelijkheden biedt.
Conclusie: de stress en het klikken is begonnen. Bedankt Meeus. Maar neem ik jou of niet? 🤔

Ik begrijp je 100 procent en je redenering is legitiem. De enige opmerking die ik kan geven is dat Milan ook wel 3x 1e kan zijn en 2x derde en dan wordt het al wat moeilijker.
Ik heb dezelfde twijfel gehad deze namiddag maar ben momenteel tot de conclusie gekomen om toch niet voor Meeus te gaan omdat:
Hij me in het voorjaar gigantisch ontgoocheld heeft.
Hij in de Tour waar hij in Parijs won, voor de rest amper 6,6,7 en 11 scoorde (wel 2 jaar geleden)
Het altijd wel iets is met Bora...
Maar er zijn even veel argumenten om het wel aan te durven