Aanvallers voor in de bergen
Ik denk dat er deze tour niet veel vluchters gaan winnen in de bergetappes als je even bekijkt op welk klimmen ze finishen
Even kijken naar de klimmen waar ze op aankomen, Hautacam (klim waar van aert pogacar eraf reed met vingegaard in het wiel), Mont ventoux (klim waar vingegaard voor het eerst in zen carrière pogacar eraf reed), Col de la loze ( grootste inzinking van pogacar zen carrière al).
Even terug naar afgelopen dauphine waar de aankomst lag op de klim van de befaamde tijdrit in de tour die vingegaard toen won.
Waar pogacar dit jaar verschroeiend uithaalt en in zen interview zegt "ik had hier nog unfinished business".
Pogacar is daar dus mee bezig dus die gaat volgensmij in de tour op die 3 klimmen even wat zaken uit het verleden willen rechtzetten en dat zal dan ten koste van de vluchters zijn,
Dan blijven er niet veel bergetappes meer over dus ik weet niet of je deze tour wel echt veel vluchters nodig hebt die echt klimmers zijn misschien uberhaupt niet veel vluchters

Ben daar persoonlijk ook mee eens. Ik kijk veel minder naar de klimmers die voor ritten kunnen gaan dan naar de snelle punchers die een heuvel overgeraken. Pogi gaat wss voor ritten willen gaan vermits hij zo graag alles wint en dit keer op keer bewijst waardoor er in mijn ogen niet echt een vluchters tour is.