top of page

Sporza Tourmanager 2025

Openbaar·2059 leden

bas De Boeck
bas De Boeck

De beste renners van 2 miljoen en hun ploeg erbij geschets.

Dit zijn mijn 4 beste 2 miljoens en waarom:

Side - note : Verwacht nooit te veel van een 2 miljoen.

Renard Alexis:

Renard Alexis had ik al in het voorjaar en nu pak ik hem zeker weer want het is gewoon een super goede renner.

Hij is 26 jaar heeft wel nog geen enkele koers gewonnen maar rijdt vaak top 25 wat punten oplevert.

In de Tour van vorig jaar is hij wel vroegtijdig moeten uitstappen maar scoorde ook daar nog punten.

Hij rijdt vorig jaar wel in een knechtenrol van de kopman Guillaume Martin, dit jaar zal hij vermoedlijk ook weer moeten gaan knechten voor Buchmann en Aranburu. Maar omdat cofidis dit jaar wel een beetje punten moet scoren om hun statut als world tour team te behouden denk ik dat renners zoals Renard Alexis, Dylan Teuns en Damien Touzé wel eens hun slag gaan mogen slaan.

Voor de rest heb je in dat team nog : Bryan Coquard voor de sprint, Benjamin Thomas voor de tijdrit en als knecht voor de 3 kopmannen.

Enkele van zijn resultaten van Renard Alexis:

• 2de Copenhagen sprint en Brussel cycling classic

• 7de Brugge - de Panne

• 12de Nokere koerse

• 14 GP cricileon en Omloop het nieuwsblad

• 7de Gent - Wevelgem

Jenno Berckmoes

Het belgisch talent van Lotto, dat heeft hij onlangs nog getoond tijden de Baloise Belgium Tour, ook tijdens Gent Wevelgem reed hij top 10.

Zeker de laatste tijd is hij veel populairteit aan het creeren in dat Lotto - Team.

Het Loto - Team zelf heeft al gezegd om voor het klassement met Lennert van Eetvelt (4mil) te gaan en voor de dag kansen voor Arnaud De Lie (5mil) of Jenno Berckmoes te gaan.

Laurenz Rex en Georg Zimmermann

Dit zijn allebij 2 kwalitatieve 1 dags coureurs die zich ook in het voorjaar al meermaal hebben bewezin door verschillende ere plaatsen bij elkaar te rijden ( vooral Rex ), Zimmermann kwam in 2023 dan al eens heel dicht bij een overwinning door 2de te worden.

Zimmermann is van de 2 meer het klimmer type en Rex is meer het sprint type.

Dus als je ze allebij hebt of wil kiezen dan zou ik denken.

Wil je meer een sprinter die ook soms de zwaardere parcours aankan (zo zie je dit dan als een eendags race), dan kies je Rex.

Wil je meer de renner die veel punten kan sprokkelen uit een ontsnapping op zwaar parcour, dan kies je Zimmermann.

Ze hebben allebij een redelijk vrij rol in hun ploeg, maar ze zullen toch nog moeten knechten Biniam Girmay, er is ook een sterke Roel van Sintmaartensdijk (2mil) mee, de 24-jarige nederlander kan misschien samen met sprinter Vito Braet (2mil), hem terug brengen naar zijn 2023 glorie - periode.

Roel is ook een uitstekende waaier rijder een talent waar er niet velen over beschikken.

In diezelfde ploeg is ook de duiter Jonas Rutch (2 mil ) mee die onlangs 8ste werd op het Duits kampioen schap, ook werd hij 6de in Parijs-Roubaix.

Ook is Louis Barré (3mil) mee die van een heel sterk voorjaar komt een ploeg om naar uit te kijken dus.

De Rest:

Voor de rest kan ik de volgende renners nog aanraden:

• Edward Theuns (Sprinter, waarschijnlijk in de Lead - out voor Milan, maar als Milan wint of hij top 25 rijdt toch telkens mooie puntjes)

Zelfde type renner als Simone Consonni

• Raul Garcia Pierna: Jonge tijdrijder, die ook nog in de nevenklassementen punten kan pakken.

• Johannessen Anders Halland: Goede klimmer die misschien wel kan meeglijden in de bergetappes,consistent op meerdere tereinen, wel niet zo goed en niet te verwarren met zijn broer.

Markus Hoelgaard is van hetzelfde kamp (wel iets ouder) maar ik vind ze gelijkend, hij werd wel nog 8ste in Roubaix dit voorjaar.

• Krits Neilands: Als vluchter zou hij nog wel punten kunnen pakken, is ook al meer ervaren en won 2 jaar geleden nog een rit in de TDF.

• Marco Haller: Een zeer ervaren man die zich al bewezen heeft op het hoogste niveau als knecht voor topsprinters in het verleden en nu waarschijnlijk voor Alberto Dainese

Alle renners van 2 miljoen:

Renard Alexis, Jenno Berckmoes, Eenkhoorn, Callum, Gianni Moscon, Raul Garcia Pierna, Mathis Le Berre, Rex, Zimmerman, Roel Van Sintmaartesndijk, Vito Braet, Rutsch, Theuns, Consonni En Simone, Barthe Cyril, Clement Russo, Nelson, Muhlberger Gregor, Bartha, Tim Naberman, Sean Flynn, Markl Niklas, Luke Durbirdge, Elmar Reinders, Kamil Gradek, Boivin Guillaume, Matis Louvel, Krits Neilands, Marco Haller, Fabian Lienhard, Burgaudeau Mathieu, Alexandre Delettre, Matteo Vercher, Thomas Gachignard, Johannessen Anders Halland, Markus Hoelgaard

Vragen, opmerkingen of bedenkingen? Laat het maar weten.

1704 weergaven
Eddy Lombroso
Eddy Lombroso
3 dagen geleden

Delettre mooie ereplaats op het Frans kampioenschap. Ken je die ook goed? De moeite waard?

Over

Heb je twijfels, vragen of tips in verband met de Sporza Wie...

De Lead-Out is jouw gids doorheen het wielerseizoen, met een sterke focus op Sporza Wielermanager en Sporza Tourmanager. 

© 2021 by The Artifact. Proudly created with Wix.com

© 2024 foto's Flanders Classics

bottom of page