Tour de Frituur is terug in koers🍟🚴🍟
Jawel, het is weer die tijd van het jaar waarin half België denkt dat ze ploegleider zijn en de andere helft gewoon honger krijgt van al die Franse bergen.
De Sporza Tourmanager is gestart — en mijn ploeg, dames en heren, heet trots: Tour de Frituur.
Waarom die naam? Simpel. Frankrijk heeft zijn Alpen en baguettes, wij hebben kasseien en frieten met mayonaise. De Tour is misschien van hen, maar de vettige wielerwijsheid? Die is van ons.
Terwijl ze in Nice strategisch denken over wattages en voedingsschema’s, ben ik bezig met diepere vragen:
– Gaat die ene Fransman eindelijk een baguette winnen?
– Past Vingegaard in mijn budget als ik al mijn helpers ruil voor een Frikadel?
Mijn tactiek is Belgisch: een tikje chaotisch, met een hoek af, en altijd met smaak.
Of mijn ploeg zal winnen? Waarschijnlijk niet. Maar als er punten waren voor sfeer, stijl en snacks, hing ik al in het geel.
Dus: laat de Tour maar razen over Franse cols, door Bretonse regen en langs chagrijnige koeien.
Tour de Frituur rijdt mee – met hart, humor en een frietzak in de achterzak.

Visma komt helemaal niet geloofwaardig over Benoot is uit hoogtestage gekomen met barstjes in zes ribben en alles ok 100% in orde,hier zakt mijn broek vanaf en vorige keer was hij echt ziek geweest maar nu neen dit vind ik en de supporters van Wout niet leuk ,die Tour financieel is dit een monster voor de ploegen.