top of page

Sporza Tourmanager 2025

Openbaar·2866 leden

robin oklo
robin oklo

Vdp (8m) vs Skjelmose (6m)

Ik heb geen plaats voor alle 2 de renners (ja ik weet dat het over een andere prijs categorie gaat). Ik kan de gedachte dat "skjelmose minstens even goed zal zijn dan vdp over de 4 punch etappes" niet uit mijn hoofd krijgen. Ik zou hier graag dus eens polsen wat jullie denken.

Daarbij komend dat Skjelmose een goede TT heeft, kans op mooi klassement + in aanmerking komt voor de jongere trui. (en in het slechtste geval voor dag winst kan gaan in de bergen)

Vdp zorgt dan weer voor een mooie 1 op 1 transfer mogelijkheid voor zo goed als elke topper die ik nog niet zou hebben.

Ik heb mijn ploeg zo gestructureerd dat het een duo keuze zal gaan worden. Als ik vdp kies dan zal ik nog een 5 mil renner moeten kiezen (ook veel mooie opties). Kies ik voor skjelmose dan kan ik roglic nog in mijn team verwerken.

Dus als ik nu zou moeten beslissen zou ik voor Skjel + Roglic gaan ipv vdp + 5mil renner. Ik zou vooral heel graag weten hoe jullie de waarde verhoudingen tussen vdp en skjelmose zien (op toch wel redelijk steile finale hellingen ongeveer allemaal 10%) waarvan ik denk dat het voor vdp mss wel een beetje te moeilijk zou zijn tegen de absolute klim toppers. Aan de andere kant zijn die finale hellingen nooit langer dan ongeveer +- 1km en dat zorgt er dan wel weer voor dat ik denk dat vdp dit perfect allemaal aankan.

.

2084 weergaven

Van der poel kan is een van de beste punchers ter wereld het is gewoon zijn terrein. Plus zie ik hem nog aanvallen in een etappe10/11 en kan die winnen vanuit de vroege vlucht

De Lead-Out is jouw gids doorheen het wielerseizoen, met een sterke focus op Sporza Wielermanager en Sporza Tourmanager. 

© 2021 by The Artifact. Proudly created with Wix.com

© 2024 foto's Flanders Classics

bottom of page