top of page

Sporza Tourmanager 2025

Openbaarยท2869 leden

Het vraagstuk Pogacar

Wanneer ik wat grasduin door het forum zie ik dat de meesten opnieuw een ploeg gaan opstellen, bestaande uit sprinters, punchers en AK-renners, waarbij halverwege de Tour sprinters/punchers plaats ruimen voor meer AK renners. Ik overweeg echter om te trachten met minder punchers (WVA, MVDP of type Nys, Gregroire, Healy) te starten en iets meer AK in de plaats. Reden: Het temperament van Pogacar. Stel dat zijn drang naar glorie, roem, records en bonificatiesecondes de bovenhand haalt, en dat Tadej in ritten 2, 6, 7 en 10 de knuppel al in het hoenderhok gooit! Dan moeten de Vinegaards, Remco's, Roglicen, Almeida's, en andere Carapazzen mee, en krijgen de punchers er serieuze concurentie bij voor het podium in de rit... Buiten MVDP zie ik dan niet echt andere punchers die dan top 3 halen. Just my 2 cents. Commentaar en ideeen welkom๐Ÿ˜Š

1381 weergaven
Chris Deneir
Chris Deneir
20 juin 2025

Zal het dan net niet de strategie moeten zijn van de niet-UAE renners om de koers van in het begin hard te maken? Ook een Pogi kan zijn limieten tegenkomen. Daardoor denk ik dat o.a een WVA een belangrijke rol te spelen heeft voor Visma.

De Lead-Out is jouw gids doorheen het wielerseizoen, met een sterke focus op Sporza Wielermanager en Sporza Tourmanager. 

© 2021 by The Artifact. Proudly created with Wix.com

© 2024 foto's Flanders Classics

bottom of page