top of page

Sporza Tourmanager 2025

OpenbaarΒ·2910 leden

Wieltjeszuiger
Wieltjeszuiger

Eens geen RMT of Poll - Wat met ploegsamenstelling/balans

Bij deze toch eens een poging om een open gesprek op te starten. Ik heb het nog steeds moeilijk om een juiste balans in mijn ploeg te vinden. Als je voor de G8 gaat heb ik steeds het slechte buikgevoel van te weinig klassementsmannen (3 toppers + 1x5 miljoentje) te hebben voor de eindafrekening. OK, je kan er 4 in transfereren, maar zo heb je er maar max 7 (8 als je 5 miljoentje succesvol is) van de top 10, wat meestal niet voldoende is voor een goede eindscore (als je naar de vorige winnaars kijkt). Dit is niet rekening houdend met tegenslag van de top 3.

Echter zie in bijna alle RMT de G8 staan, dus krijg ik dan weer eerder een FOMO-gevoel.

Als ik een extra GC-man erin zou zetten, zou ik eerder voor Jorgenson of Almeida gaan, de kleinere van 5 miljoen zou ik er graag intransfereren, aangezien minder "zekerheid". Dit zal er dan voor zorgen dat ik iemand van de G8 moet laten vallen, dit zou dan in my opinion WVA, MVDP of Milan zijn. Aan de top 3, Merlier en Philipsen kom ik niet aan.

Zit u dus met:

3 (+1 kleinere) klassementsmannen

MVDP en WVA

3 (+1 kleinere) sprinters

3 puncheurs (5-4-3M)

3 opvullers (2M)

Wat is jullie mening hier?

1620 weergaven
bramjanse
01 jul 2025

zie de blog.... je neemt dus sws best de grote 8 tenzij Van Aert echt ziek is....

Dan heb je 3 klassementsmannen en 3 sprinters + Van Aert en VDP... dan lijkt het me slim om nog 2 GC te vinden die niet zo duur zijn tenzij je 1 dure neemt.... idealiter start je met 5 gc.... 3 grote en 2 goedkope die top tien rijden... doordat je dure sprinters hebt heb je genoeg budget om duurdere GC in te brengen... voor de andere 6 kun je drie klimmers nemen en drie aanvallers

De Lead-Out is jouw gids doorheen het wielerseizoen, met een sterke focus op Sporza Wielermanager en Sporza Tourmanager. 

© 2021 by The Artifact. Proudly created with Wix.com

© 2024 foto's Flanders Classics

bottom of page