top of page

Sporza Tourmanager 2025

Openbaar·2862 leden

johan belaen
johan belaen

Laurance als missende puzzelstukje??

Iedereen heeft Vauquelin en Onley als punchers en de grote 3 sprinters. Maar wat dan: een extra sprinter (= Meeus) of een extra puncher (Grégoire)? Ik twijfel. Vooral omdat ik de renner ik kwestie eventueel zou wisselen na rit 9. Is Grégoire dan wel de moeite? Gaat die echt meer punten halen dan Meeus die mss 3 keer top 8 sprint? Voordeel van Grégoire is dan weer dat hij niet geheel waardeloos is na rit 9, wat maakt dat je de transfer kunt opsparen. De ideale oplossing die ik zie is Laurance pakken: die sprint mss mee in de massasprints (ja toch??) én in de (lichtere) punchetappes. Met Onley en Vauqelin heb je toch al 2 mannen voor het zwaardere punchwerk, maar voor de lichtere punchritten (types Van Aert) heb je nog niemand. Grégoire past volgens mij meer in de categorie Onley/Vauqelin. Het voordeel van Laurance is dat je ook iemand hebt voor rit 17 en Montmartre. Je kan dan Onley of Vauquelin wisselen als die tegenvallen in het hooggebergte. Wat denken jullie hiervan? Argumenten pro/contra Laurence? In se gaat het ook een beetje over de vraag of je naargelang het soort punchetappe een ander type puncher moet hebben. Of: denken jullie dat Grégoire ook in de vlakkere punchetappes zal meespelen?

1108 weergaven
Viva De Gendt
Viva De Gendt
Jul 05, 2025

Ik ben een Samuel Watson guy,Laurance gaat z'n ding mogen doen in middelgebergte/punchritten

De Lead-Out is jouw gids doorheen het wielerseizoen, met een sterke focus op Sporza Wielermanager en Sporza Tourmanager. 

© 2021 by The Artifact. Proudly created with Wix.com

© 2024 foto's Flanders Classics

bottom of page