top of page

Sporza Tourmanager 2025

Openbaar·2862 leden

6 sprinters voor Grand Départ teveel?

Eerste keer dat ik een poging waag op de wielermanager dus ook nieuw hier maar wel gebrand op een goed resultaat in de mini competities. :)

Mijn idee:

Ik gebruik veel budget voor sprinters om dan aan de eerste rustdag te kijken rond welke schouder het groen (al dan niet stevig) hangt of wie duidelijk de betere benen heeft en eventueel al een transfer te doen met een (stevige) bolletjestrui. Om dan al extra AK mannen in te brengen lijkt me te vroeg.

Momenteel 40M aan spinters uitgegeven waarvan de 3 topppers, 1 subtopper van 4M en nog 2 puncher-sprinters die volgens mij de zinnen op groen gezet hebben.

Dat zou me toch genoeg speelruimte moeten geven om later in de 2de week mijn AK-poule te vergroten?

Om er niet helemaal door te zakken tijdens eventuele vroege schifting door AK mannen in de eerste week en voor de TT heb ik vier 2-miljoeners om toch nog de 'usual suspects' bij de AK-mannen te kunnen nemen. (momenteel 41M aan besteed)

Het komt er dus op neer dat ik nog zwaar twijfel om 1 van de topsprinters te laten vallen om 2 dingen te kunnen doen:

• ofwel extra AK-(sub)topper, genre Almeida Voordeel: kans dat die top 5-10 haalt vrij groot Nadeel: weinig transferruimte voor onvoorziene omstandigheden (die je wel hebt als je een dure sprinter 1 op 1 kan wisselen met een AK-man)

• ofwel van twee 2-miljoeners twee 4-miljoeners maken die top 15 van het AK aankunnen Voordeel: Minder risico op slechte investering en kunnen gebruikt worden om extra transferbudget op het einde te hebben Nadeel: Zeer grote kans op minder punten en onoverbrugbare achterstand in de eerste week.

Extra info: ik geloof niet echt in de vluchters of vrijbuiters deze Tour als je rekening houdt met de aanvalslust van Pogacar en de sterke ploegen rond de sprinters die vluchters binnen bereik kunnen houden.

Alvast bedankt voor jullie feedback!

1492 weergaven
Ram Bam Bam!
Jun 27, 2025

Merci Slokda.

Allemaal interessante en niet te weerleggen argumenten. Het maakt het er niet gemakkelijker op maar daarin zit natuurlijk ook de spelvreugde. 🙂

De Lead-Out is jouw gids doorheen het wielerseizoen, met een sterke focus op Sporza Wielermanager en Sporza Tourmanager. 

© 2021 by The Artifact. Proudly created with Wix.com

© 2024 foto's Flanders Classics

bottom of page