top of page

Sporza Tourmanager 2025

Openbaar·2827 leden

De bergen

Terug het forum gebruiken waarvoor het dient, om over de koers te praten en niet al je onzekerheden hier in te gooien :D

Vandaag de eerste bergrit. Ik zie Pogi gewoon stevig uithalen. Vingegaard gaat volgens mij vandaag plooien. Ookal zal die val wel wat meespelen.

Lipowitz heeft mij ook een heel goeie indruk, ik zie hem strijden voor het podium.

In de achtergrond zie ik ook een goeie Gall en Johannessen die vandaag kunnen opschuiven en wel eens kunnen verrassen. (eindelijk hun doorbraak?)

De spanjaarden Mas en Rodriguez blijven twijfelachtig maar krijgen pas vandaag hun terrein.

De bollenman Martinez heeft me eigenlijk geen sterke indruk, als er wat grote jongens voor de bollen gaan, gaat hij die rap kwijt zijn. Zijn ploegmaat Buitrago ging gisteren een paar keer in de aanval, Hopelijk komt die er weer door en kan hij nog voor een etappe gaan.

Vauquelin gaat vandaag wegzakken uit de top 10. Ook eens benieuwd wat Healy gaat doen.

Roglic schrijf ik ook niet af, hij is telkens mee en rijdt op spaarmodus. Vandaag begint zijn tour.

Jorgenson gaf al een goeie indruk maar denk dat hij in die echte bergen toch te kort zal komen. De echte bergen zullen volgens mij voor Onley ook wat te zwaar zijn.

Ook Remco gaf me geen super indruk bergop, al schrijf ik Remco zeker niet af.

Voordien leek dit een ritje voor de Ak mannen maar vraag me af wie gaat controleren. Uae kan dat redelijk op het vlakke maar in de bergen missen ze toch serieus Almeida en een goeie yates.

Belooft alvast weer een spetterende rit te worden. Al wordt de vlakke start moeilijke voor de echte klimmers om in de kopgroep mee te zijn.

1030 weergaven
Peleton Pastis
Peleton Pastis
5 dagen geleden

Veel pogingen voor de ontsnapping maar de AK ploegen gaan te hard controleren. Ik zie ze nog wel allemaal samen aan die 1ste klim beginnen. Daarna gaat het moeilijk zijn om alle gelosten bij te houden, veel kansen om een stempel te drukken maar ik verwacht vandaag nog geen al te grote verschillen. Ik gok Pogi als 1ste boven met Vingegaard op zijn vertrouwde plek (in het wiel van poga)

Over

Heb je twijfels, vragen of tips in verband met de Sporza Wie...

De Lead-Out is jouw gids doorheen het wielerseizoen, met een sterke focus op Sporza Wielermanager en Sporza Tourmanager. 

© 2021 by The Artifact. Proudly created with Wix.com

© 2024 foto's Flanders Classics

bottom of page