'T is weer van dat
Ik post amper iets op dit forum, maar zal er dit keer mijn werk van maken. Hier enkele opmerkingen:
Ik denk dat ik niet de enige ben die twijfelt over de hoeveelheid sprinters in je ploeg. Een sprinter is voordelig door de vaak dure prijs en toch redelijke zekerheid op punten (zie Kooij en Groves). Hierdoor is een transfer van een GC-man makkelijker door te voeren. Toch twijfel ik om een extra GC-renner in mijn ploeg te zetten (Tiberi, Arensman,...). Dat kan op het einde van het spel toch een voordeel opleveren.
Sprinters in de middenklasse blijven een loterij vind ik. Fretin, Magnier, Moschetti en Strong zijn allemaal mooie namen op papier, maar waarschijnlijk zal er maar 1 of 2 van deze namen echt een succes zijn. Afblijven of niet?
Momenteel heb ik Chris Harper in mijn ploeg door zijn GC ambitie. Toch twijfel ik om toch niet een extra vluchter mee te nemen (type Scaroni). Ik denk toch dat er namelijk heel wat kansen zijn voor de vluchters. Een goede puncher kan zich uitleven op dit parcours.
Als je tot hier gelezen hebt, respect. Laat maar iets weten als je zelf bedenkingen hebt bij mijn post.

Ik denk toch dat je 1 of meer middenklassesprinters nodig zal hebben. Ze gaan sowieso punten halen die je wellicht moeilijk met vluchters kan ophalen. Het probleem is de juiste kiezen, uiteraard.
Dat is voor iedereen een (beredeneerde) gok.