De grote Tarling transferpost
6M: voor wie minstens 1M over heeft
Ciccone: Was goed in de eerste week, zal zeker nog wat punten opleveren, maar deemstert in een zware derde week altijd wat weg. Zal denk ik eerder aanklampen dan aanvallen en zo net wel of net niet top 10 rijden. Veilige punten zonder uitschieters, tenzij hij boven zichzelf uitstijgt.
Del Toro: als je hem nog niet hebt is hij zeker het overwegen waard. Elke dag 25 punten zolang hij roze (en dus wit) draagt. Heeft vooral te vrezen van zijn ploegmaat die er niet val zal terugschrikken om tegen alle wielerwetten in zijn eigen ploeg aan te vallen. Del Toro zal ook boven zichzelf uit moeten stijgen om stand te houden in de derde week, beetje zoals Ciccone
5M: de perfecte 1-op-1-transfer
Storer: De gedoodverfde transferfavoriet bij de start. Lijkt die verwachtingen in te lossen, maar viel zondag weg en verloof vandaag weer veel tijd. Zal zich vermoedelijk nog wel in de top 10 worstelen in de zware bergweek, maar hoeveel punten levert dat op? In de vlucht zal hij niet geraken vrees ik.
Fortunato: Bijna gegarandeerd nog elke dag tien punten, en zal misschien de bergtrui kunnen vasthouden (de bookies denken alvast van wel). Ik denk dat hij de veiligste optie is, maar ook met de minste uitschieters op vlak van daguitslagen.
Bardet / Poole: Zijn allebei enigszins in vorm en strijdlustig, en staan ondertussen ver genoeg om in de vlucht te geraken (denk ik). Kans op uitschieters voor wie een gokje wilt wagen, maar een klassement zou ik niet meer verwachten.
Pellizzari: Duidelijk in orde, maar moet zich waarschijnlijk wegcijferen voor Roglic. Staat ook nogal ver om nog ergens te geraken in het AK.
4M: voor wie 1M wilt overhouden voor dure vogels
Als je Yates/Yates/Tiberi/Carapaz er in wilt, kan het zijn dat je ergens anders moet besparen. Ook hier zijn er opties.
Caruso: Duidelijk in vorm als meesterknecht van Tiberi. Zou zomaar eens wat top 10-plaatsen in daguitslagen en het eindklassement bij elkaar kunnen sprokkelen. Heeft zich al bewezen in het hooggebergte.
Poels: Ook iemand die het van het hooggebergte moet hebben, maar dan vanuit de vlucht. Zal zeker gretig zijn om iets te bewijzen in de derde week, maar is dat voldoende om de klassementsmannen minstens één keer voor te blijven?
Steinhauser: Is in principe in vorm, maar zijn rol blijft onduidelijk. Zou moeten knechten voor Carapaz, maar zat ook al eens in de vlucht. Als hij de kans krijgt in het hooggebergte kan hij zeker nog optten breken, maar krijgt hij die ook?
Piganzoli: In tegenstelling tot Pellizzari mag Piganzoli wel zijn eigen kans gaan. Hij kan in principe wel overweg in de bergen, en Polti is altijd op zoek naar de aanval. Kan zeker nog een verschilmaker zijn als de klassementsmannen hem laten rijden.

Poole is een leuke verschilmaker!