De handen in het haar...
Voor de rit van vrijdag had ik een gok gedaan door Groves & Fretin al te wisselen door Del Toro & Bernal. Dit omdat de rit van gisteren geen 100% zekerheid gaf op massasprint en dat er vrijdag wel wat geks kon gebeuren. In punten heb ik hiermee gelijk gekregen. Echter hield ik nog één transfer achter met Van Aert en dat komt natuurlijk wel recht in mijn gezicht nu want ik heb ook Ciccone. Nu zit ik mijn hoofd te breken over drie scenario's. Voor etappe vandaag transfer Van Aert voor duurdere AK-renner. Voor etappe vandaag transfer Ciccone voor minder dure AK-renner. Wachten tot morgen om te zien of er nog iemand afstapt en dan her-evalueren.
673 weergaven
Hoeveel/welke Ak renners heb je al?
Want de nuttige transfers 1op 1 met Ciccone lijken mij Fortunato, Storer. Misschien Piganzoli.
Enkel Fortunato lijkt hiervan echt de moeite.
WvA heeft zelf nog kansen in rit 18, verder zie ik hem ook niet echt scoren. Als Kooij in die rit over de bergjes geraakt al helemaal niet.
Als je hem wilt transfereren zou ik nog een dagje wachten. De kans is groot dat de vlucht veel tijd krijgt, maar dat we daarachter wel een zicht krijgen op de krachtsverhoudingen van de favorieten.
Afhankelijk van de grootte van de kopgroep verlies je hier een 10-tal punten mee, maar heb je wel meer info over de GC mannen en eventueel de rustdag.