top of page

Sporza Vueltamanager 2025

Openbaar·1449 leden

Oplossing rit Bilbao

Er is hier al veel geschreven over de puntenverdeling voor de Bilbao etappe. Uiteindelijk is geen punten toewijzen misschien de correcte handeling geweest, maar ik had misschien toch een eerlijkere oplossing gevonden indien dit nog eens zou voorvallen.

Het zit zo dat ik de punten voor de renners die samen zijn binnen gekomen eerlijk onder mekaar zou verdelen.

Voor een 1e en 2e plaats krijg je respectievelijk 100 en 80 punten (totaal 180). Vingegaard en Pidcock zouden deze punten dus onder mekaar verdelen, dus krijgen beiden 90 punten.

Voor plaatsen 3 tot 6 verdien je 200 punten (65+55+45+35). Hindley, Almeida, Jorgenson en Gall krijgen dus elk 50 punten.

En zo wordt dit toegepast tot en met de 25e plaats.

Vinden jullie dit een correcte oplossing of heb je hierbij toch enkele bedenkingen bij? Schiet me niet af, is juist een concept. 😅

733 weergaven
Alexander
Sep 05

Dit idee vermeldde ik hier gisteren ook al, als je dan toch per se punten wilt uitdelen is dit inderdaad eerlijker dan per positie punten geven. Maar toch blijft de enige correcte en eerlijke oplossing in deze situatie gewoon geen punten geven.

leden

De Lead-Out is jouw gids doorheen het wielerseizoen, met een sterke focus op Sporza Wielermanager en Sporza Tourmanager. 

© 2021 by The Artifact. Proudly created with Wix.com

© 2024 foto's Flanders Classics

bottom of page