Schaduwkopmannen
Ik wil het even hebben over de schaduwkopmannen deze tour, en vooral de waarde om ze vanaf de start te nemen.
Jorgenson (7M) - Visma Lease-a-bike + Goeie 'klassieke' renner > kan veel scoren in de punchritten + Heeft Parijs-Nice al gewonnen, dus zeker in vorm dit voorjaar + Goeie tijdrit, maar vooral in klimtijdritten + Kan uitgespeeld worden in 2 kopmannen strategie (veel kans) - Net wat minder uitslag in de Dauphine - Kans dat hij Vingegaard moet bijstaan in de klassieke ritten
S. Yates (7m) + Goede vorm - heeft Giro gewonnen + Kan uitgespeeld worden in 2 kopmannen strategie (kleine kans) + Meer ervaring dan andere schaduwkopmannen - Heeft zijn doel al gehaald dit jaar - Aanneembaar dat hij als knecht wordt ingezet - matige tijdrit - Heeft Giro in de benen
Almeida (7M) + Fantastische vorm al het hele voorjaar + Goeie tijdrit + Minste kans dat hij moet knechten + Teampunten van Pogi + Kan uitgespeeld worden in 2 kopmannen strategie (gemiddelde kans) - Minder 'punch' (valt wel mee)
Adam Yates (6M) + Teampunten van Pogi + Kan uitgespeeld worden in 2 kopmannen strategie (kleine kans) + Meer ervaring dan andere schaduwkopmannen + goedkoper - Matige tijdrit - Minder 'punch' - Na tour van Oman niet veel meer getoond - Heeft Giro in de benen - Minder 'punch'
Lipowitz (6M) + Grotere kans dat hij uiteindelijk hoofdkopman wordt. + Minder duur + In goede vorm (3de Dophiné, 2de parijs-Nice, ...) + Kan uitgespeeld worden in 2 kopmannen strategie (gemiddelde kans) + goede tijdrit + doet mee voor de Jongerentrui - Start als knecht (volgens interview van Lipo zelf) - Minder 'punch' - Minst bewezen in Grote rondes (1 uitgereden - 7de plaats GC)
Van deze renners gaat het voornamelijk tussen Jorgenson, Almeida en Lipowitz (voor mij toch). Wie denken jullie dat er het best gaat scoren in de eerste 10 dagen?

Almeida moet je zetten maar k denk ook aan een mauro smid goeie tijdrijder en puncher en ganna zouk zette maar yates simon is volgens mij iemand die pogacar t moeilijk kan maken