top of page

Sporza Tourmanager 2025

Openbaar·2866 leden

Jonas de winter
Jonas de winter

Philipsen vs 2 goedkope sprinters

Ik ben aan het denken om Philipsen thuis te laten en in de plaats een sprinter van 5M en 4M te nemen. Je zou kunnen denken "maar die 2 sprinters halen samen toch nooit het aantal punten van Philipsen" en daar ga ik mee akkoord. Door 2 renners voor 9M te nemen ipv 1 iemand voor 9M moet je 1 plaats minder opvullen en spaar je dus ook nog eens de minimum prijs uit (2M). Hierdoor kan je dus een upgrade ergens anders in je team maken.

De vraag lijkt me enkel te zijn of die 2 sprinters van 4M en 5M dicht genoeg bij het aantal punten van Philipsen zodat die upgrade van 2M het verschil kan maken.

Meningen over deze tactiek zijn altijd welkom ;)

1162 weergaven
Slokda
Slokda
Jul 1

Ik denk het niet, gezien het grotere sprintersveld.

Zowat elke ploeg buiten UAE en Visma hebben een sprinter mee. Van de beste sprinters kan je verwachten dat ze vrij consistent in de top zullen eindigen, al kan er altijd wel iemand ingesloten raken.

Maar in de categorie er onder verwacht ik vrij grote verschillen per sprint.

Misschien dat Girmay (volledige ploeg in dienst), Meeus (met misschien de beste lead-out man in Van Poppel).

Tenzij Phillipsen zelf wat tegenvalt, wat natuurlijk wel kan gebeuren.

De Lead-Out is jouw gids doorheen het wielerseizoen, met een sterke focus op Sporza Wielermanager en Sporza Tourmanager. 

© 2021 by The Artifact. Proudly created with Wix.com

© 2024 foto's Flanders Classics

bottom of page