Valstrik
De valstrik van het punchende middenveld...
Gregoire, Laurance, Martinez en nog vele anderen... De gunstig geprijsde middenvelders, ze zijn talrijk. Maar gaan ze hun soldenprijs ook waard zijn?
VDP lijkt nu eens echt zin te hebben in een Touravontuur. Pogacar is meer dan ooit een veelvraat en Vignegaard gaat geholpen door WVA volgen in zijn zog en toeslaan als het mogelijk is. WVA zelf zal ook wel een paar keer mogen aanleggen. Ik vergeet nog Almeida, Jorgenson,...
Gaan de soldenpunchers wel aan de bak komen? Ik twijfel eraan. Zeker, een ereplaats zullen ze allemaal wel eens halen. En misschien haalt er eentje ook een ritoverwinning. Maar wie dan? Ga je ze allemaal in je ploeg zetten om zeker te zijn dat je de juiste hebt?
Daarbij... Wat na die eerste week? Dan zit je met een breed middenveld en wordt het moeilijk om degelijke 1-op-1 transfers te doen.
Ik denk er dan ook aan om het puncher-middenveld tot een minimum te beperken en te starten met een rits dure vogels enerzijds en een deel heel goedkope bankbare stadsmussen anderzijds. In de hoop en de veronderstelling dat die dure vogels toch met de meeste kruimels zullen gaan lopen.
Wat denken jullie?

Dat heeft Tahon slinks uitgedokterd dat is de valstrik.