Hebben jullie zaken opgemerkt, bedenkingen, of moet je gewoon even ventileren? Doe het hier!
Ik noteerde alvast:
Visma blijft in de hoek waar de klappen vallen. Kooij zal waarschijnlijk een streep door de rest zijn voorjaar mogen trekken
Pedersen. Wat een coureur. Na Matthieu en Pogi de sterkste van het voorjaar (?)
Merlier heeft het lastig in de klimmetjes, maar als hij tot sprinten komt blijft hij toch de snelste.
Bora heeft dan wel ingekocht voor het voorjaar, maar veel komt er toch niet uit.
*Naast een outstanding Pedersen was Lidl-Trek in GW behoorlijk dominant. Hun sterke ploeg op papier maakt het ook echt waar in de koers. Ik ben wel zeer benieuwd of ze met dit overwicht iets kunnen doen in de Ronde en Roubaix. Pedersen zal met deze vorm wel proberen meeschuiven met Pogi en MVDP, maar hoe ga je Stuyven, Milan, Skujins (en Vacek) gebruiken?
*RedBull Bora is ook sterk op papier, maar komt totaal niet uit de verf. Amper in de voorste gelederen te spotten. We kunnen moeilijk verwachten dat Pithie met zijn jonge schouders alles gaat dragen, al zie ik hem wel een uitschieter maken.. Lazkano lijkt op zoek naar zijn vorm en voor Meeus bleek in de eerste koers na de hoogtestage nog niet optimaal te zijn.
*Philipsen is duidelijk is goede doen en lijkt zich deels om te vormen naar een klassieke renner door aanvallend te koeren. Hij rijdt fantastisch over de kasseien en kleine heuveltjes, maar hij heeft al wat pech gehad. Wel slim dat hij gisteren inhield in de spurt en geen riscio's nam. Ik verwacht dat hij deze vorm toch ergens kan verzilveren. Al in DVV?
*VISMA hebben we buiten Kooij en Jorgenson nog niet echt aan het front gezien. Voor WVA zie ik mogelijkheden in PR omdat ik denk dat zijn plan is een vormpiek te hebben in dat weekend. Ik acht WVA zondag niet in staat om Pogi, MVDP en Pedersen te volgen. Ze gaan die zeker niet vroeger laten rijden dus ik ben zeer benieuwd wat ze zondag gaan doen: met Benoot en Jorgenson => daar kan je toch iets mee doen in een pre-finale ontsnapping? Van Baarle lijkt nog niet in topvorm te zijn.
Wat een rit. Pedersen was supersterk! Vandaag ook mijn eerste buspunten, met Russo. Maar voor de rest absoluut niet te klagen. Weer een paar duizend plaatsen gestegen in de stand. Vanaf nu zal het vermoedelijk bergaf gaan :) .
Ik ben er elk jaar van verbaasd hoeveel schade die plugstreets veroorzaken. Zijn niet zo lang en zien er niet lastig uit en toch rijden de beste het hele peloton daar altijd aan flarden.
Een paar renners steekt er met kop en schouders bovenuit, de rest is aan mekaar gewaagd. Visma heeft wel pech (o.a. (Laporte, Kooiy) maar het valt me toch op dat Tiesj en Wout voorlopig niet het verwachte niveau halen. Jorgensson staat er wel. De grootste tegenvaller vind ik Red Bull. Met de inkoop van Tratnik, Pithie, Lazkano en andere Van Dijkes dacht ik dat ze in de breedte sterk zouden staan, maar niets is minder waar. Hoed af voor Lidl Trek. Als Vacek er terug door komt gaan ze nog meer brokken maken dit voorjaar.
Ik weet vooral dat de val van Merlier mij een absolute topnotering kost. Geen punten woensdag en hem hierdoor vrijdag eruit gehaald voor Benoot. En sta nu 67ste. Zou een heel dikke top 10 notering zijn als woensdag gewoon volgens verwachting gelopen zou zijn. Op de koop toe vandaag ook Philipsen kopman gemaakt. Zuur.
Kooij heeft zijn sleutelbeen gebroken, dat viel daarstraks eigenlijk al af te leiden uit hoe hij erbij zat. Echt zonde, met hem hoopte ik vandaag en in DDV het verschil te kunnen maken...
Lidl Trek is zeer sterk bezig, maar vooral veel credits naar Pedersen. Wat een kerel, een durver, dit was gewoon een Pogacar-move wat die deed.
Ik vind ook dat Bora tegenvalt, Pithie leek me wel in orde vandaag maar Meeus stelde teleur in de sprint, van de Van Dijckes hebben we nog nt veel gezien, misschien hadden ze enkel een dienende rol en Lazkano valt nog harder tegen.
Visma heeft echt veel pech, Kooij leek vandaag heel sterk...