Ik ben aan het twijfelen om Merlier er uit te halen voor Kung.
Ik zie Merlier in het beste geval nog 85 punten nemen in SP.
Kung heeft afgelopen 2 jaar bewezen top 5 te kunnen rijden in Dwars, RVV en P-R (in aanwezig van MVDP en Pogi).
In E3 dit jaar heeft hij bewezen bij 'the best of the rest te horen'.
Als ik Merlier er niet uit haal moet ik De Lie en Lazkano er uit halen voor Kung + 4,5m in Ardennen.
Ik kan ook De Lie eruit halen voor een 7
miljoen maar ik heb al Stuyven en er is niemand anders die me interessant lijkt voor de 3 resterende Vlaamse klassiekers.
Dan heb ik wel maar 2 transfers over om Pidcock, Evenpoel of Van Gils te halen en die lijken me alledrie nodig om in de Ardennen het maximale van de punten te halen.
Ik zie ook niet onmiddellijk een 4,5 mil die gegarandeerd top 10 plaatsen kan halen in de Ardennen.
Welke keuze zouden jullie maken?
Merlier eruit + 3 transfers voor Ardennen of De Lie en Lazkano + 2 transfers voor Ardennen?
Kung stopt na Roubaix, alles moet al meezitten om daar nog een puntenkanon van te maken. DDV kan net zo goed een sprint met een uitgedund groepje zijn, dan heb je niks aan Kung (en heb je zelfs veel liever Merlier)
De Lie & Lazkano voor Kung en Berkmoes (rijdt nog veel koersen)
Na de actie van Fdj in E3 (rijden na valpartij waardoor Vdp achterop geraakte) gaat Kung dit jaar niet meer mogen wegrijden vrees ik 🙂.
Merlier erin houden, rijdt ook Dwars, genoeg alternatieven voor De Lie