Merlier net toegevoegd aan Dwars Door Vlaanderen...
Dat is toch echt één van de frustraties van het voorjaars wielermanager spel, de continu veranderende programma's en het feit dat je daar amper kan op inspelen. Der zullen er, samen met mijn, waarschijnlijk velen vloeken als ie daar nu ook weer punten pakt na een uitgaande transfer van vrijdag...
Ik heb ook Merlier vervangen door Benoot,en dit is normaal gezien een goede strategische transfer naar de Ardennen toe .Merlier zei zelf nooit in koers gezeten en toch 2de, moest de 2 de keer Kemmel gewoon lossen.Voor hetzelfde haalt hij geen punten.Woensdag verwacht ik toch Benoot voor een top 5.
Deel van het spel toch? Beredeneerd gokken. Ikzelf heb lang getwijfeld om Benoot erin te doen voor Merlier maar heb gewacht omdat ik 1) wou zien hoe het nog ging zijn met Merlier in GW 2) Benoot zijn vorm nog onzeker was 3) Benoot zijn meeste punten toch altijd pakt in de Ronde en Ardennen (AGR - LBL)
Merlier heeft ook een veel hogere upside dan Benoot, die toch altijd bij de laatste eindigt als hij moet sprinten in een groepje...
Snap zeker de frustratie, maar op die PCS lijsten afgaan ipv je buikgevoel is niet altijd het beste. Ikzelf heb ook de fout gemaakt door Matthews ipv Ganna te nemen puur door het beperkte programma van Ganna
Dat is deel van het spel en vooral in het voorjaar speelt dit mee. Je moet af en toe gokken. Soms komt dat goed en soms heb je verkeerd gegokt. Hier Merlier er afgelopen vrijdag uitgedaan voor Benoot. Op dat moment neem ik een overwogen beslissing: met de twijfels rond Merlier kwam ik op basis van de programm's tot de conclusie dat ik Benoot op dat punt meer punten zag nemen als Merlier. Ik geloofde niet dat hij er in GW ging staan en ik hoopte dat Benoot in E3 al top 10 ging rijden.
Uiteindelijk haalt Merlier in GW 64 punten en waarschijnlijk ook in Scheldeprijs top 3 dus Benoot gaat serieus uit zijn pijp mogen komen.
Ik vind het wel meevallen eigenlijk. Het probleem ligt eerder bij het beschouwen van PCS als volledige bron voor startlijsten. Niet vergeten dat dit gewoon een platform is waar vrijwilligers informatie aan toevoegen en zo voorlopige programma's samengesteld worden. De grootse valkuil hierin is om toppers zoals MVDP niet mee te nemen, omdat ze er vanuit gaan dat hij bv maar 3 koersen rijdt omdat dat zo op PCS staat.