Is het de moeite om Ganna er nu nog in te brengen voor de 2 monumenten?
Ik heb nog 4 transfers, maar geen Pidcock.
Enkel Poga, Narvaez, Novak Domen, Van Aert en Zambanini.
Wie (buiten Remco, Pidcock en Van Gils) zien jullie meer punten pakken in de Ardennen dan Ganna in de komende 2 wedstrijden?
Ik gok op een top 5 + een top 3 uitslag voor Ganna (the bare minimum voor hem wat mij betreft).
45 + 65 = 110 punten
Ik zie niet zo snel iemand die punten verzamelen in de Ardennen.
Waalse Pijl is ook al zo'n specifieke type koers dat er veel die Amstel en LBL rijden daar geen top 10 rijden.
De enige die ik meer punten zie pakken is Benoot aangezien hij nog Ronde + Brabantse + Waals blok doet.
Dan moet hij gemiddeld zo'n 22 punten halen per wedstrijd (8 of 9de plaats) wat wel binnen zijn mogelijkheden ligt. Er zal wel ergens een uitschieter tussen zitten zoals elk jaar.
Wat denken julllie?
Ganna/Benoot nu of wachten tot na Roubaix om de Ardennentransfers te doen?
Ganna wilde RVV eigenlijk niet rijden maar moét van de ploeg. Die gaat volgens mij gewoon rustig zijn benen sparen voor Roubaix.
Ganna zal het dan wel moeten doen zoals in de e3 als bijna eerste de klim opdraaien waar het verschil gemaakt wordt en dan hopen dat de schifting gemaakt is. In de ronde is er ook 3 keer kwaremont en pater + de koppenberg waar er toch harder gekoerst gaat worden dan de e3 en met zijn zware lijf weet ik niet of een transfer te verantwoorden is als ge een kleine kern hebt voor de waalse klassiekers
Vooral belangrijk te kijken wie je eruit moet nemen om Ganna/Benoot in te brengen. Als dit iemand is die ook nog punten kan pakken (Merlier, Philipsen, Milan...), zou ik het eerder houden op Ardennen transfers. Als dit iemand is zoals De Lie, Mohoric,... kun je idd wel de gok wagen en Ganna of Benoot nemen