Vroege poll: Merlier & Narvaez vs. Groves & Pithie? Op basis van de aankomsten acht ik Pithie tot veel kansen, maar van Groves is er weinig nieuws mbt de knie. Merlier in vorm maar zal Narvaez (of toch Ganna) zelf mee sprinten/elders punten verzamelen? 🤕
Hayter en Viviani zouden ronde van Hongarije starten. Dat maakt Ganna wel interessant voor 6M mocht hij weer meesprinten. Maar gaat hij het riskeren met de OS in gedachten?
Is Jakobsen de meerkost t.o.v. Ewan, Girmay, Dainese en Welsford waard als 4e sprinter? Welsford is niet top en van Ewan/Girmay weet ik niet of ze in form zijn.
De verdeling AK-sprinters wordt wel key inderdaad. Als ik het rittenprofiel bekijk, neig ik toch ook meer naar sprinters die een heuvel verteren (vb rit 3 en 4 zit nog een heuvel op het einde waar ik pure sprinters zie afhaken). En Merlier zie ik inderdaad afstappen richting 2e rustdag en kan je dan makkelijk wisselen. Qua klassementsmannen na Pogi vind ik het wel moeilijk, Arensman vind ik nog het interessantst en Bardet en O'Connor lijken ook in goeie doen. Van Cian weet ik niet goed wat te verwachten (eventueel later inwisselen?)
Opteren jullie ook voor een pure tijdrijder of een meer klassiek profiel met een goeie tijdrit?
Ik merk ook dat ik minder in de 2M-vijver moet vissen dan anders.
Ik heb nog wel een paar renners hiervoor op mijn shortlist staan: Ganna, Bjerg, Sheffield en Vernon. Even de ploeg en communicatie van Ineos afwachten.
Wie is na vandaag het meest interessant Bardet of Uijtdebroeks of allebei maar dan is dat in koste van O'connor of Arensman, met andere worden pak ik 3 van deze vier van 7M maar wie laat ik dan op dit moment thuis? ( als klassementsman heb ik ook Geraint Thomas 8M er in staan )
Wie lijkt jou dan interessant? Narvaez is interessant als ze niet met Viviani sprinten tenminste, ook Andresen maar daar hebben ze jakobsen en bij trentin zit dainese al. Fretin en Lapeira zijn ook interessante namen in die categorie maar staan voorlopig nog niet op de startlijst
Ik vind Bjerg (en Poels) alvast interessant genoeg, beiden al goed gereden dit seizoen.
zelfde verhaal; voor mij die 1m te duur, ik zie verschillende (betere) alternatieven zoals Rubio, Tiberi, Pithie, Albanese (?), Vernon zelf bij de 4m vind ik renners als Trentin, Storer en Poels interessanter.
Caruso reed vorig jaar een sterke Romandië dus ik baseer me daarop.
Thomas daarentegen was ook afzijdig in TOTA vorig jaar en 15e in dat deelnemersveld is echt niet spectaculair, maar deze editie toonde hij de laatste dag al beterschap door aan te vallen. Hij is alleszins beter dan vorig jaar.
Thomas eindigde echter vorig jaar 2e door het passieve gedrag van de favorieten en de vele vluchtetappes, veel favorieten sneuvelden ook onderweg (o.a. Hart-Evenepoel-Vlasov). Ik geloof er eigenlijk niet meer in, maar vorig jaar zei ik da took.
Je moet er niet in geloven in feite he, een geraint die 3e eindigt is perfect voor de wielermanager ook he. Bovendien waarschijnlijk 2 mooie resultaten in de lange tijdritten en hij is zijn geld al waard
Maar in de Sporza Manager staan alle namen die mogelijks de giro zouden kunnen rijden, dat is geen referentie want enkel grote namen zoals Mathieu, Remco, Wout, Jonas zijn weggenomen en dan nog renners waarbij er expliciet gezegd is geweest dat ze de giro niet zouden rijden.
Rubio of Tiberi? Kosten allebei 5M. Rubio heeft zich al bewezen in de Giro vorig jaar, terwijl Tiberi een heel goed voorjaar rijdt en in de Tour of the Alps mooi derde werd in het eindklassement.
Daar zijn nog een paar aanvallende types bij al goed dat zo is.Maar we zullen zien in de Giro,er zijn teveel afwachtende renners bij en het draait uiteindelijk om de plaatsen in het eindklassement ,extra punten UCI klassement voor mij mogen ze dat afschaffen .Ploegen proberen renners te kopen om zo een hogere startvolgorde te krijgen voor de worldtour.Het instinctieve is eruit buiten. Pogacar,Evenepoel ,MVDP en Wout en Pidcock in iets mindere mate.Die zouden allen in de Tour moeten zijn toch.
Wat vinden jullie van Aurelien P-P? Vandaag gewonnen in TOTA maar ik neem hem voorlopig niet omdat O Connor de kopman is denk ik en Aurelien minder vrijheid zal krijgen. (+stevig geprijsd)
Vindt hem een miljoentje te duur aangezien hij geen kopman is (zal mss wel eens voor een rit mogen gaan maar toch) heb voorlopig wel zijn broer en O'Connor erin staan
Oké dus het puntensysteem voor de dagzege van de gouden giro en de eindbonussen van de giromanager,dat lijkt me het beste .We gaan nu niet meer over de systemen lullen anders wordt het saai .
Dank u voor de rechtzetting ,je bent het zo gewoon Ewan bij lotto ,maar gaat toch uit zijn pijp moeten komen .We zijn mensen al een geluk .bedankt daarvoor.
Ik heb nu eindelijk wel gezien waarom ze krampachtig die puntenverdeling per rit aanhouden, de UCI punten schaal is even oneerlijk opgebouwd en sporza volgt dit 1 op 1 proportioneel gezien. Ik moet dus aankloppen bij de UCI goed ik dat weet 😂.
Dan hebben ze het aangepast voor de eindrangschikkingen. Voor de dagelijkse ritten vind ik het puntensysteem van de goudenspelen beter ,de kloof is niet zo groot
Voor klassement zie ik -naast Pogacar- O'Connor en Bardet als kanshebbers voor podium maar de spoeling is wel dun vind ik. Ik vind Arensman dan weer interessanter dan Thomas en neem Cian ook graag mee.
Bij de sprinters merk ik heel wat namen op; Milan-Merlier-Kooij zijn no-brainers en verder neem ik waarschijnlijk ook Girmay en Pithie (zal wss meesprinten?) mee, maar ook Welsford, Ewan, Jakobsen doen mee.
Het Bahrein-duo in TOTA lijkt in orde
leuk geprijsd: Trentin - al zitten ze wel met een sprinter; Dainese
Inderdaad, vandaar mijn redenering. Dunbar zal snel uit het klassement vallen waardoor Zana een vrije rol zal krijgen. Zal wel paar etappes mee zitten in de vlucht dan.
wat is jou Insta @Kannibalen van Ieper mijne is ysebaert.stan, wil je iets vragen over mijn momentele ploeg maar wil hem niet te veel delen, anders gaat iedereen hem hebben wat bijna nu al het geval is
De val van Chris Harper in de ronde van de Alpen was erg met zijn hoofd vol tegen de verlichtingspaal en daarna Ben O’Connor ook gevallen maar zonder erg was 3de in de koninginnerit.
Ik heb het routeboek van de giro al goed bestudeerd :de eerste tijdrit is 40,3 km niet 37 km en de 2de die is 31 km. Dus die gaan er zwaar op inhakken en dan 20 beklimmingen in het totaal.
Dit is de officiële site van de giro hier staan alle gegevens van de ploegen en wie de favorieten zijn voor de ritten.En het parcour ,het juiste aantal kilometers en al de beklimmingen want rit. 17 is aangepast dan gaan ze over de Mortirollo.
Manne het is simpel zet elke dag Tadej Pogacar kopman ,die gaat van de 21 ,10 ritten winnen als hij er goesting in heeft ,wie gaat hem een stro breed in de weg leggen .Alleen pech of een val nu zondag kan hem tegenhouden.
Dainese is nu niet de meest constante sprinter, dus ik zie kansen voor Trentin, want er zijn veel niet-zuiver vlakke sprints. Ik ben voorlopig toch gegaan voor de combinatie Ewan-Pithie.
Heb nu de 3 sprinters in mijn ploeg en bau..., Pith... en Anderse... maar ben aan het twijfelen om er nog een in te doen, zou dat te veel zijn of is het het waard om Mayr, of Binjam erin te doen
Na dat het vorig jaar een ramp was (was mijn eerste deelname). Hoe pakken jullie zo'n rondewerk aan? Eerst een goed aantal (6/7) sprinters + klassementmannen/klimmers (6/7) + paar vluchters (3/4) en dan vlak voor de laatste rit een hele hoop van die sprinters proberen wisselen voor top 10 mannen? In mijn hoofd is dat de meest voorname oplossing, maar deel maar indien jullie het anders zien 😊
Ik bekijk de ritprofielen waarbij vooral de finale belangrijk is en maak een excel waarbij ik bij elke rit 10 punten verdeel tussen sprint/klassement/heuvels/vlucht/tt. Dan tel ik alles op en bereken ik de % sprint/klassement/heuvel/vlucht/tt renners.geen exacte wetenschap maar geeft mij wel vaak een goede eerste stap.
De top 6 van de tota van vandaag zijn toevallig degene waarvan ik de kostprijs als eerste opzocht om punten te pakken in de categorie niet-gc noch sprinter m. Kvond ze redelijk prijzig voor die categorien
marc, heb gezien dat er veel goedgope goeie renners zijn maar zit nu een beetje vast met wie ik nog in mijn team zou zetten, ik denk aan rubio, of nog een kopman van 8 mil? bedankt! @Marc Van royen
De spelregels lijken veranderd. Ploegmaatbonus = 5p (ipv 10 bij wielermanager). Punten voor de eindwinnaars zijn verminderd. Ik twijfel over de punten die de truidragers verdienen, lijkt meer dan ik me herinner.
Veelgestelde vragen door beginners hier op het forum (zie ploegopstelling en transfers) worden ook in de spelregels opgenomen = 👍.
Vroege poll: Merlier & Narvaez vs. Groves & Pithie? Op basis van de aankomsten acht ik Pithie tot veel kansen, maar van Groves is er weinig nieuws mbt de knie. Merlier in vorm maar zal Narvaez (of toch Ganna) zelf mee sprinten/elders punten verzamelen? 🤕
Hayter en Viviani zouden ronde van Hongarije starten. Dat maakt Ganna wel interessant voor 6M mocht hij weer meesprinten. Maar gaat hij het riskeren met de OS in gedachten?
Welke sprinters nemen jullie buiten Milan-Merlier-Kooij? Ik neem voorlopig nog Girmay en Groves (Ewan en uijtdebroeks zijn gesneuveld) en Pithie
Wie zijn de goedkope sprinters?
Wie zal er dit jaar kans maken op de superstrijdlust na De Gendt(2020), De Bondt(2021), MVDP(2022) en Gee(2023)?
Ik heb nog 1 plaats in te vullen: Rubio of Poels? Of ga ik toch beter voor Storer of Trentin?
Is Jakobsen de meerkost t.o.v. Ewan, Girmay, Dainese en Welsford waard als 4e sprinter? Welsford is niet top en van Ewan/Girmay weet ik niet of ze in form zijn.
Wie is na vandaag het meest interessant Bardet of Uijtdebroeks of allebei maar dan is dat in koste van O'connor of Arensman, met andere worden pak ik 3 van deze vier van 7M maar wie laat ik dan op dit moment thuis? ( als klassementsman heb ik ook Geraint Thomas 8M er in staan )
Vansevenant/Rubio
Vansevenant
Rubio
weet iemand wat de ideale verdeling is? Ik start voorlopig met 7 sprinters 2 klassemmentrenners en 6 kimmers
Wat met de franse hoop op smaakmakers Laporte en alaphilippe?
bjerg interessant genoeg of beter een sterke 2de rangssprinter van 4/3m die kan verassen?
Is Mauri Vansevenant de moeite waard? Weet iemand of Buitrago de Giro gaat rijden?
een renner die ik hier weinig hoor vallen is Majka. Kan een goed klassement rijden, is denk ik toch de laatste knecht voor Pogacar
Wat denken jullie van caruso en thomas (g)? Toch 2 mooie tijdritten die in hun kaart spelen? Meenemen of niet wat denken jullie?
Lenny of Daniël MARTINEZ
Lenny MARTINEZ
Daniël MARTINEZ
Rubio of Tiberi? Kosten allebei 5M. Rubio heeft zich al bewezen in de Giro vorig jaar, terwijl Tiberi een heel goed voorjaar rijdt en in de Tour of the Alps mooi derde werd in het eindklassement.
5M
Einer Rubio
Antonio Tiberi
what about: Woods en Rubio?
Wat vinden jullie van mijn eerste idee?
Ik heb voorlopig: Pogacar - Kooj- Merlier - Milan - Groves - Dainese - Albanese - Rubio - Zana - Tiberi - Ganna - Arensman - Pithie - V. Paret-Peintre - Scaroni - Carr
Nog maar 1 uur tijd om een ploeg samen te stellen???????????????????
gaat harper kunnen meedoen aan de giro na zijn akelige crash 2 dagen geleden?
Weet je wat er top zou zijn? Als kamna weer mee zou doen met de Giro.
Gegarandeerd iedere dag (zonder uitzondering) punten vorig jaar :)
Wat vinden jullie van Aurelien P-P? Vandaag gewonnen in TOTA maar ik neem hem voorlopig niet omdat O Connor de kopman is denk ik en Aurelien minder vrijheid zal krijgen. (+stevig geprijsd)
Oké dus het puntensysteem voor de dagzege van de gouden giro en de eindbonussen van de giromanager,dat lijkt me het beste .We gaan nu niet meer over de systemen lullen anders wordt het saai .
deze post begint serieus onoverzichtelijk te worden 😁
Lotto doet niet mee in de giro dat is al medegedeeld in het begin van het seizoen dus geen Ewan.
Ik heb nu eindelijk wel gezien waarom ze krampachtig die puntenverdeling per rit aanhouden, de UCI punten schaal is even oneerlijk opgebouwd en sporza volgt dit 1 op 1 proportioneel gezien. Ik moet dus aankloppen bij de UCI goed ik dat weet 😂.
Wie vinden jullie voorlopig interessant?
Voor klassement zie ik -naast Pogacar- O'Connor en Bardet als kanshebbers voor podium maar de spoeling is wel dun vind ik. Ik vind Arensman dan weer interessanter dan Thomas en neem Cian ook graag mee.
Bij de sprinters merk ik heel wat namen op; Milan-Merlier-Kooij zijn no-brainers en verder neem ik waarschijnlijk ook Girmay en Pithie (zal wss meesprinten?) mee, maar ook Welsford, Ewan, Jakobsen doen mee.
Het Bahrein-duo in TOTA lijkt in orde
leuk geprijsd: Trentin - al zitten ze wel met een sprinter; Dainese
De val van Chris Harper in de ronde van de Alpen was erg met zijn hoofd vol tegen de verlichtingspaal en daarna Ben O’Connor ook gevallen maar zonder erg was 3de in de koninginnerit.
Ik heb het routeboek van de giro al goed bestudeerd :de eerste tijdrit is 40,3 km niet 37 km en de 2de die is 31 km. Dus die gaan er zwaar op inhakken en dan 20 beklimmingen in het totaal.
Manne het is simpel zet elke dag Tadej Pogacar kopman ,die gaat van de 21 ,10 ritten winnen als hij er goesting in heeft ,wie gaat hem een stro breed in de weg leggen .Alleen pech of een val nu zondag kan hem tegenhouden.
Zijn er geen transfers?
Wat opvalt de sprinters zijn duur.
Na dat het vorig jaar een ramp was (was mijn eerste deelname). Hoe pakken jullie zo'n rondewerk aan? Eerst een goed aantal (6/7) sprinters + klassementmannen/klimmers (6/7) + paar vluchters (3/4) en dan vlak voor de laatste rit een hele hoop van die sprinters proberen wisselen voor top 10 mannen? In mijn hoofd is dat de meest voorname oplossing, maar deel maar indien jullie het anders zien 😊
De top 6 van de tota van vandaag zijn toevallig degene waarvan ik de kostprijs als eerste opzocht om punten te pakken in de categorie niet-gc noch sprinter m. Kvond ze redelijk prijzig voor die categorien
Speciaal voor de leden van dit forum: hier is de DLO minicompetitie
Tweede poging 😅, is dit een evenwichtig team? Iedereen die hier staat doet normaal gezien mee aan de Giro.
Rubio blijft 5m ;)
De spelregels lijken veranderd. Ploegmaatbonus = 5p (ipv 10 bij wielermanager). Punten voor de eindwinnaars zijn verminderd. Ik twijfel over de punten die de truidragers verdienen, lijkt meer dan ik me herinner.
Veelgestelde vragen door beginners hier op het forum (zie ploegopstelling en transfers) worden ook in de spelregels opgenomen = 👍.
Davide kost 1m meer dan Mattia 🙂.
interessante renner voor 2M stond vorig jaar op het podium in tour de l'avenir zit momenteel in de vlucht in TOTA.