Zijn er hier een paar die overwegen om De Lie niet te nemen, want ik wil hem eigenlijk wisselen met Benoot/Laporte(programma?)
Ik vind het echt een heel moeilijke, daarom heb ik even ’de expected points‘ van deze 3 gemaakt. Omdat de Lie eigenlijk in de lastige Vlaamse koersen nog niet veel bewezen heeft maak ik een ’goede en slechte’De Lie.
wedstrijd: plaats: punten
De Lie Goed / slecht
omloop:7: 24 / 10: 13
Kuurne:4: 33 / 4: 33
Milaan:13: 10 / 16: 6
Gent: 6: 28 / 10: 14
Dwars: 15: 6 / 15:6
Roubaix: 9:20. / 14: 8
Brabantse: 5: 27 / 11: 8
Totaal: 148 / 75
Benoot
Omloop: 7: 23
Strade: 8: 25
E3: 13: 8
Dwars: 8: 20
Ronde: 12: 12
Amstel:5: 36
Waalse: 10: 14
Luik: 12: 12
+ 5 teampunten WVA
Totaal: 142
Laporte, (programma met verwachte koersen)
Omloop: 7: 24
Kuurne: 9: 12
E3: 12: 10
Gent: 14: 6
Dwars: 5: 36
Ronde: 12: 12
Roubaix: 7: 30
+5 teampunten WVA
Totaal: 135
Zo kom ik eindelijk uit dat Benoot maar 6 punten minder haalt als De Lie en Benoot toch een iets minder groot ‘risico’ is volgens mij.
Wat denken jullie hier van?
ik denk dat jullie De Lie nog steeds onderschatten. Voor mij is hij de topfavoriet in de Omloop en Kuurne. Verder zie ik hem ook top 10 rijden in San Remo.
Ik neem geen van beide. Benoot vind ik persoonlijk te duur en toch ook een beetje een risico, al hoop ik voor hem uiteraard dat zijn herstel inderdaad zo goed verloopt als hij zegt. De Lie is bij mij ook een tamelijke hoofdbreker aan het worden, Zie hem enkel in Kuurne (en eventueel Gent) meesprinten. Ik vind het zo raar dat iedereen denkt dat hij in zijn tweede jaar de Poggio o er zal raken als Wout, Mathieu, Pogacar of Pidcock aangaat. Mijn 8 miljoen is Asgreen. Heeft jaar vorig jaar veel mensen( waaronder mezelf) hier teleurgesteld, maar zie hem dit jaar opnieuw op zijn 2021 niveau rijden.
Ik pak benoot en de lie ook allebei maar als ik er 1 moet laten vallen is het toch De Lie
Ik pak enkel de Lie, maar twijfel om Girmay eruit te doen voor Benoot.
ik denk dat een "goede" De Lie zoals jij hier beschrijft zeker podium rijdt in kuurne en daarenboven in een of twee van de andere koersen ook nog top 3 kan rijden. Hierdoor zal hij denk ik toch nog ietsje meer punten halen dus ik verkies hem op deze moment toch nog net boven Benoot.
Ik pak ze allebei. Benoot en De Lie.