top of page

Sporza wielermanager feed

Bekijk groepen en posts hieronder.

Dit is een post van een voorgestelde groep

vandaag tourmanager?

komt vandaag de tourmanager uit?

59 weergaven

Eddy Merckx

Er zijn mensen die niet thuis waren, er zijn mensen die naar darts gekeken hebben en er zijn mensen die naar hun vrouw moesten luisteren.

Al deze mensen raad ik aan om toch eens naar de aflevering van Vive le Velo voor Eddy's tachtigste verjaardag plus de film van anderhalf uur over zijn leven en carrière te kijken.

507 weergaven
Marc Van royen
Marc Van royen
3 uur geleden

Een les in nederigheid hoe een mens ,een god in het wielrennen kan zijn dit is een voorbeeld voor de jeugd die aan wielrennen doen of willen doen.We spreken hierover de Koning van het internationale wielrennen iedereen buigt het hoofd voor hem en met reden vb: Remco die naar hem toekomt op de Olympische Spelen nadat hij goud had gewonnen en dan zegt de ‘de grote’ Eddy Merckx : “Hij kwam naar mij en praatte tegen mij” ja jongens,De Cauwer zei het nog :” Hoe is het mogelijk zo een groot renner die blij is of in extase dat Remco iets kwam zeggen ja toen werd ik stil en tranen in mijn ogen.Wauw .Eddy jij blijft de grootste!!

snelle blik op het parcours

Ik heb eens snel gekeken naar het parcours en kom tot deze vaststelling:

rit 1 = sprinters rit 15 = aanval/sprint

rit 2 = punchers rit 16 = ak/aanval

rit 3 = sprinters rit 17 = sprint

rit4 = punchers rit 18 = ak

rit 5 = tijdrit rit 19 = ak

1028 weergaven
Marc Van royen
Marc Van royen
3 uur geleden

Rit 1,3 met waaiergevaar,8?,9,17? 21 ?.Rit 8is een valse sprintetappe of kan voor punchers zijn op het einde 2 verraderlijke knikjes.Een valse bedoel ik ogenschijnlijk een massasprint maar de laatste kilometer roept vals omhoog 900m aan 3,8% dus voor sprinters die het vermogen hebben om dit soort zware inspanningen op topsnelheid lang vol te houden.rit 17 dat is een overgangsetappe waarin strijd zal geleverd worden voor een grote vlucht.2000HM.Rit 21een specialleke 3x Mont Matre ja dat kan alle kanten uit daarom een ?.

Heuveletappes:2, 4 vluchtersrit of sterke sprinters a la Matthews ( er nu niet bij, long embolie) een Nys.Rit 6 laatste 700 meter 9% 3500HM. Rit 7 ,2x Mur de Bretagne ,11,15 en 20.

2 tijdritten:5, en 13 klimtijdrit. En 6 bergetappes:10,12,14,16,18 en 19.Rit 16 de Mont Ventoux dat is een vluchtetappe zoals in 2016 .Dus een geweldig parcours met veel valsstrikken en nu de plicht werken.Tot de volgende.

ploeg rond Remco

Wat zou de ploeg nu zijn rond Remco. Ik denk niet dat Landa al gaat kunnen fietsen en Vervaeke is ook uit. Misschien Knox

888 weergaven
Pietrobuon appetito
19 uur geleden

Ik gok dat het er zo zal uitzien: GC-trein: Remco, VPP, Van Wilder, Knox, Eenkhoorn Sprinttrein: Merlier, Vanlerberghe, Lampaert

Edited

Pietrobuon appetitoPietrobuon appetito
Pietrobuon appetito
20 uur geleden · heeft een post geplaatst in Sporza Tourmanager 2025

De BV-tandem

Wat denken jullie van het duo Lenny Martinez - Santiago Buitrago? Wie zal het meeste punten opleveren, en wat is hun 'ceiling' op vlak van GC?

827 weergaven
Complete coureur
Complete coureur
15 uur geleden

Vóór de Dauphiné was ik bijna zeker dat ik Buitrago zou nemen. Nu ben ik bijna zeker dat ik hem níet zal nemen, hij was niet goed. Ik weet niet wat er scheelt maar hij heeft vandaag ook niet uitgereden.

Lenny is een twijfelgeval, interessant voor veel etappes maar ik zal geld tekort komen.

Mil De smet
Mil De smet

Budget

Wat denken we van het Budget in deze Tour De France , gaan we 10M meer krijgen of toch niet?

779 weergaven
Pietrobuon appetito
20 uur geleden

Vrees ervoor. Tzal weer een moeilijke puzzel zijn met een verleidelijk middenveld vol renners die nét te duur zijn, of net goedkoop kunnen uitdraaien

Pietrobuon appetito

Mount Sprintmore

5-7 echte sprintetappes... Is onderstaande pikorde logisch, en wie/ hoeveel zijn jullie van plan te nemen (beperkt tot enkel de voorlopige startlijst)? *** Merlier, Philipsen, Milan ** Bauhaus, Girmay, De Lie, Groenewegen, Ackermann * Groves, Van Poppel, Gaviria, Lund Andresen, Jeannière, Bennett PS: WVA reken ik niet als pure sprinter

721 weergaven
Den andere
Den andere
1 uur geleden

Van al deze mannen is Girmay misschien wel degene die het makkelijkste een klim kan overleven. Of zie ik een sprinter over het hoofd?

Marc Soler en Jhonatan Narvaez

Weet iemand of Marc Soler en Jhonatan Narvaez een vrije rol krijgen?

Alvast bedankt!

711 weergaven
Abdoeshaparov
Abdoeshaparov
20 uur geleden

Wat denk je zelf? Waarom denk je dat die gasten een vrije rol krijgen? Met welk doel? Ritoverwinning? Klassement? Narvaez kreeg geen vrije rol in het voorjaar als Tadej aan de start stond, en ook nu niet in de voorbereidingskoers Dauphine... En renners zoals Soler hebben m.i. nog 98 gelijken in het tourpeloton. Waarom denk je dat UAE niet full-out in functie van Pogacar gaat rijden? Heel, heel misschien Almeida als bliksemfleider voor Pogacar, zoals Lipowitz in de schaduw van Roglic, of zoals Jorgensson en Kuss in de schaduw van de Deen.

UAE is m.i. alles op Pogacar,

Edited

Pietrobuon appetito
22 uur geleden · heeft een post geplaatst in Sporza Tourmanager 2025

Het dilemma Girmay

Ik veronderstel dat hij 8M waard zal zijn, want reed een relatief anoniem voorjaar. Ik zie het zo gebeuren... Als ik hem niet neem, wint hij 2 van de 3 eerste sprints, als ik hem neem, eindigt hij de eerste twee weken met 3 bescheiden ereplekken.

Bini?

• Nemen! Wint 2 etappes + groen

• Nemen voor de zekerheid. Wint mss 1 etappe of 5x top-7

• Niet nemen! Vorig jaar was een fluke

685 weergaven
Kannibalen van Ieper
Kannibalen van Ieper
19 uur geleden

Vorig jaar waren zijn resultaten in aanloop naar de tour veelbelovender dan nu. Ik geloof niet dat hij groen zal kunnen binnenhalen of consistent top 5 zal rijden.

De Lead-Out is jouw gids doorheen het wielerseizoen, met een sterke focus op Sporza Wielermanager en Sporza Tourmanager. 

© 2021 by The Artifact. Proudly created with Wix.com

© 2024 foto's Flanders Classics

bottom of page