Wat vinden jullie van mijn definitieve team? Ik zal hieronder wat uitleg geven over mijn tactieken.
Als iemand nog tips heeft bij dit team mag je ze zeker in de comments plaatsen!
-Ik heb bewust maar 1 topsprinter gepakt omdat ik denk dat er weinig pure massasprints zullen zijn deze tour. Daarnaast heb ik wel nog Pedersen die ook goede resultaten kan rijden in de sprints.
-Ik heb VDP gekozen omdat ik denk dat 5 van de eerste 8 ritten op zijn lijf geschreven staan. Na rit 8 weet ik normaal gezien wie de goede klassementsmannen zijn en kan ik VDP er dus uithalen voor waarschijnlijk Vingegaard (of Vlasov). Rit 9-12 gaan AK hoog eindigen dus geen optie om VDP te houden tot rit 13 en 14
-Ik heb hard ingezet op de overgangsetappes en ritten voor de vluchters met Bardet, Kung, Mohoric, Cattaneo en Grossschartner. Ik heb deze namen gekozen omdat Bardet de beste man in de giro was en zich in alle rust heeft kunnen voorbereiden op de tour. Hij gaat ook vol voor ritoverwinningen en misschien de bollen. Kung en Cattaneo staan erin voor de tijdritten en de overgangsetappes. Mohoric heeft zich na een sterk voorjaar vol gefocust op de TDF en was de laatste die pogacar kon volgen op een stijl klimmetje in sloveniƫ. Grossschartner lijkt me de 4m die het meeste kans maakt op een ritoverwinning na zijn dubbele nationale overwinning (Wegrit ...).
- 3m's zijn gekozen op basis van resultaten dit jaar en op basis van talloze forum posts
- Maar 1 transfer ingecalculeerd omdat ik verwacht dat corona flink zal toeslaan dit jaar
-Ik heb nog hard getwijfeld over: Vlasov, O'Connor, Simmons, Leknessund, Guerreiro, Powless, Jakobsen, Pinot, Ewan (wordt onderschat) en Sagan maar dit is hem uiteindelijk toch geworden.
Laat jullie uitgebreide tips en meningen maar horen in de comments!
Alvast bedankt
Dit is volgens mij een heel mooi uitgebalanceerd team! Zit ook een goede redenering achter, top! Zou misschien toch eerder met O'Connor starten ipv Bardet en afwachten dat Romain door de eerste week geraakt. Ik denk wel dat Bardet voor ritwinst en bollen zou kunnen gaan vanaf de 2de week, dus voor mij transfereren na 1 week.
Heel leuk team, misschien inderdaad een klassementsman te weinig.
Maar ik schat jouw renners wel hoog in. Normaal zijn er wel wat ritten weggelegd voor de avonturiers, en daar heb je wel de leuke renners voor. Op het einde wisselen naar een extra klassementsman of twee kan ook nog steeds.
wow wat een mooi team! enige persoonlijke mening is Guerreiro ipv Cattaneo.
Denk toch een AK te weinig verder zeer goed