Aangezien het me opvalt dat veel teams Roglic én Vingegaard meenemen, wil ik hier graag even een discussietopic over opstarten. Wat motiveert jullie om hen beide te nemen? Of waarom net niet?
Persoonlijk vond ik Vingegaard sterk rijden in de Dauphiné (misschien zelfs sterker dan Roglic), maar dat hij in GP Denain (vgl kassei etappe 5) op ruim 11 minuten eindigde doet mij wat twijfelen over zijn klassements ambities.
Mijn plan is om te starten met Roglic, en te bekijken na etappe 7 of ik hem moet vervangen voor een andere klassementsrenner of niet. Als ik hem moet vervangen, liefst voor Vingegaard, maar dan moet die nog wel in de running zijn voor het AK.
Een andere insteek die ik had is te starten met MVDP voor de eerste week zonder Roglic/Vingegaard, en dan rond etappe 6 hem te wisselen voor de betere van die twee. Maar dan loop je wel TT punten van Roglic en eventuele teampunten van WVA kwijt + offer je sowieso een transfer op.
top of page
Ga naar je live website om dit te zien werken.
Discussie: Roglic + Vingegaard
Discussie: Roglic + Vingegaard
7 opmerkingen
Like
7 opmerkingen
bottom of page
Blijft een moeilijke keuze, Wout is er dan ook nog ?
Roglic staat er bij mij vast in. Ik twijfel tussen MVDP en Vingegaard. Ik vermoed dat de 1e vlakke etappe al wel eens heel bepalend kan zijn voor renners met GC-ambitie. Als het een echte waaieretappe wordt zullen er sowieso tijd gaan verliezen.
Ik neem zoiezo roglic mee die zal punten scoren in TT en wss ook in de heuvelettapes aangezien gij ook explosief is. Heb ook van der poel mee dus kan eventueel dan nog Vingegaard er in trasferren na week 1 als hij het goed
Wat je zegt over GP Denain is een goeie opmerking! Dat is nog eens een reden waarom ik Vingegaard niet neem van het begin. Normaal is voorlopig mijn plan om MVDP in mijn begin team te zetten en dan kijken hoe goed hij en vingegaard het doen, doen ze het beide niet goed kan ik dan mvdp vervangen door iemand die echt goed bezig is waarvan je het niet verwacht had.
Maar kvind vingegaard toch ook wel even goed/beter klimmen dan roglic
In de Dauphiné had ik de indruk dat Vingegaard bergop misschien wel sterker was dan Roglic. Maar je geeft zelf al de TT punten aan en daarnaast is Roglic iets explosiever. Hij is ook het type dat een perfecte voorbereiding hanteert dus ik neem aan dat je het eventuele vormverschil in de Dauphiné tussen de twee slechts als een momentopname mag beschouwen en weinig waardevol is met het oog op de Tour. Ik denk dat Vingegaard start als de nummer 2 binnen het team. Als laatste ga ik niet mee in het verhaal dat ze 2 en 3 worden in Parijs. Maar 'Parijs is nog ver'...
Ik ga voor optie 3 en dan kijk ik wie de beste is.
Ik ga ervan uit dat zij beide veel kans maken voor plaatsen 2 en 3. Hebben beide ook een goeie tijdrit. Ik neem ze dus voorlopig allebei.
Maar zeer blij met de discussie, wil de anderen ook wel eens horen.