Drop hier je suggesties/ideeën om van de Sporza Wielermanager nog een leuker spel te maken. De beste ideeën geven we door aan de makers van het spel!
top of page
Ga naar je live website om dit te zien werken.
Wat kan er nog beter aan de Sporza Wielermanager?
Wat kan er nog beter aan de Sporza Wielermanager?
16 opmerkingen
Like
16 opmerkingen
bottom of page
Er zou een manier moeten zijn om je teams van de voorbije seizoenen weer te geven. Een soort van Hall of Fame. Alsook na elk seizoen een overzicht van je renners met de meeste punten, van hoogst naar laagst.
Kunnen er geen teampunten geïntroduceerd worden voor de tourmanager?
Teammaten krijgen punten als teamlid etappe wint of gele trui/groene/bollen/witte trui heeft. Hierdoor gaan de 3mil renners ook een tactische rol spelen.
Ook vind ik dat de kopman score gewoon x2 gedaan moet worden, hierdoor beloon je de mensen die durven gokken
Een aparte app ontwikkelen?
De TOURmanager zit al heel goed in mekaar. 3 transfers is voldoende, renners vallen elke tour uit. Dat is nu eenmaal zo en daar moet je als speler mee omgaan. Meer transfers zouden voor meer nivellering in het klassement zorgen. Punten voor de strijdlust mag gerust, maar is dat zoveel meerwaarde want hier is geen klassement voor en vaak ook subjectief 😉. Ik vind wel dat de punten voor de groene trui mogen opgewaardeerd worden. In tegenstelling tot de bollentrui wordt hier wel degelijk elke dag strijd om geleverd dus die mag op het eind van de rit wel wat meer waard zijn dan de bollentrui.
Misschien jullie vraag even verduidelijken want de Wielermanager is niet hetzelfde als de Tourmanager en iedereen antwoordt vooral over de Tourmanager...
Persoonlijk vind ik de weergave van de punten heel erg laat. Ik zit nog in een andere pronostiek (Scorito) waarbij de punten bijna in realtime worden toegekend. Het is net leuk om net na een rit al te kunnen zien wat de nieuwe verhoudingen zijn :)
3 transfers is al een verbetering maar vind het wel spijtig dat renners duurder worden (zo kan je bv zeer moeilijk mannen van 5 mil transfereren behalve als je 2 transfers combineert) ik zou eerder gaan voor zelfde transfer waarde maar ze leveren maar 75% van de punten op, hierdoor is jouw gekozen“dark horse” in het begin van de tour ook meer waard tov de rest die hem na 1 week kan transfereren. Ook punten voor de renner met de strijdlust is een goed plan zo pakke de 3mil mannen ook nog wat punten.
Veel goede reacties hierboven! Ik vind dat je een renner die valt en de tour daardoor verlaat gratis moet kunnen inwisselen. Het is niet leuk als je op die manier de tourmanager verliest. Ik heb al 6 renners verloren op die manier, waarvan ik er maar 3 heb kunnen inwisselen. Dus nu zitten er standaard 3 renners in de bus waar ik niks meer aan heb. Dat is echt heel zuur. Ik verwacht nog steeds in de top 250 te kunnen eindigen, maar er had echt wel veel meer in gezeten.
Het spelplezier is dit jaar minder. Valpartijen van grote kanonnen hebben daar mee te maken, maar omdat ze de goedkoopste renners duurder gemaakt hebben (2.5 naar 3 miljoen) en de grote kanonnen 12 miljoen, heeft bijna niemand kunnen kiezen voor een ploeg waar ook voldoende plaats is voor mannen van 5, 6 of 7 miljoen. 5 renners van 3 miljoen in je ploeg moeten opnemen die eigenlijk helpers zijn en bijna nooit iets opleveren, daar heeft niemand wat aan.
In plaats van telkens 4 renners in de bus te houden per rit, 4 renners voor aanvang van de Tour kiezen die je dan als transfer kan inzetten voor het geval dat iemand uitvalt. Dus die 4 renners kan je dan enkel inzetten indien iemand van je ploeg uitvalt. Want het gebeurt relatief vaak dat je renners in de bus hebt, die dan heel veel punten opleveren en dat is dan eerder gokken dan kennis. Ook zou ik zoals een echte ploeg in de Tour, voor 8 renners gaan ipv 12 en dat je dan bijvoorbeeld verplicht 2 sprinters, 3 klimmers, 3 allrounders moet kiezen. En om het nog wat interessanter te maken: per rit de top 3 voorspellen (hoeven niet in je team te zitten) en dan bonuspunten verdienen naarmate je juist bent.
Punten voor de winnaars van tussensprinten en bergpunten en voor de renner met de strijdlust.
Ik zou de transfers aanpassen als er een renner uit de tour valt dat je die automatisch kunt vervangen en geen andere transfers mogelijk
Misschien een idee om ook punten te geven aan degene die de strijdlust wint. Of eventueel vanaf een renner een bepaald aantal kilometers in de vlucht zit punten laten verdienen. Zo wordt de keuze voor de "3mil renners" nog interessanter
Over het aantal transfers hoor ik vaak verschillende meningen, daar zit nu net de uitdaging vind ik. Dit jaar zat mijn bus al snel vol renners met het label DNF, DNS of OTL. Daarnaast had ik al 1 transfer gereserveerd voor Mvdp op rustdag 1. Voor tactische ingrepen lijken drie transfers zeker te volstaan, maar al die trajecten die je uitstippelt vallen door de uitvallers in het water. Idee: twee categorieën van transfers mogelijk maken. Bvb de 3 vaste die nu voorhanden zijn en daarnaast 2 transfers die je enkel kan gebruiken voor uitgevallen renners.
Ter info: ik had initieel een team met voornamelijk klassementsrenners, punchers, Bouhanni, Démare én Ewan. Nu zit ik bijna zonder sprinters, waardoor ik geweldig ben weggezakt in de rangschikking. In mijn ogen maar 1 (grote!) fout gemaakt en dat is Cav niet selecteren. Geloofde wel in een sprintzege maar dacht dat hij de Alpen niet zou overleven.