Beste wielerliefhebbers, Ik heb een tourploeg samengesteld met de grote 5. Inmiddels zijn Roglic en VanderPoel er niet meer. Roglic heb ik vervangen door Vingegaard (omdat hij goed is in de tijdrit, 2e zal worden in het jongeren klassement en ook kort zit in veel etappes). Ik heb nog 2 wissels over. Nu heb ik gisteren expres niet Van Der Poel gewisseld. De reden hiervoor is eenvoudig .. ik wilde eerst zien wie er boven komt drijven. Immers is klassementsman nummer 2 op het einde 320 punten waard. Anderzijds komen er ook nog veel vlakke etappes aan en heb ik qua sprinters nu Colbrelli, Cavendish, Sagan, Van Aert, Alaphilippe, Aranburu (die me tegenvalt) en Rickaert (die mee kan gaan met Philipsen).
Dilemma's:
Nog een sprinter of toch een klimmer / klassementsrenner? Ik zat te denken aan Philipsen als extra sprinter, maar ben bang dat hij de tour niet gaat uitrijden. Of Matthews voor groen? Of ..? En voor klassement: Uran? of Carapas? of O'connor? Of Kelderman? Of ..?
Ik heb nog 2 wissels. Wanneer ideale moment? Je kunt ook 320 punten binnenharken door te wachten, maar daar ook weer veel punten in de tussentijd door te verspelen.
Wat is wijsheid?
Met vriendelijke wielergroet,
Max
Philipsen? Bouhanni? Matthews? Bol? Wie van de 4 gaat de meeste punten scoren? Wie haalt Parijs NIET? Haalt Philipsen Parijs?
Hoeveel is een derde plaats waard. Of een vierde als je de derde al hebt? Welke sprinter gaat evenveel of meer punten pakken?
Ik heb er zondagochtend al voor gekozen om met mijn reeds laatste transfer 😩 een klassementsman in te zetten. Natuurlijk valt dan diezelfde dag Démare ook nog eens uit waardoor het evenwicht in mijn team helemaal verdwenen is.
To the point: ik zou toch minstens een drietal snelle mannen nemen. Bouhanni had ik van in het begin en dat is goed uitgedraaid. Nu heb ik spijt dat ik Cav niet heb, maar bij hem stel ik me nog steeds de vraag of hij de Pyreneeën gaat overleven. Daarom zijn Matthews of Colbrelli mss goede opties voor een top tien + puntenklassement. Onze noorderburen hebben na het wegvallen van de topsprinters blijkbaar nóg meer vertrouwen gekregen in Bol, wie weet.
Ik zou nu de transfer doen en voor Uran gaan. Ik zie hem het podium wel halen. O'Connor gaat nog een dag hebben in de bergen dat hij inzinkt denk ik. Of als je het iets goedkoper wil zoeken: ga voor Vingegaard. Hij kan ook scoren in het jongerenklassement. Een sprinter zou ik niet meer nemen eerlijk gezegd, want er zijn relatief gezien nog meer bergritten. En als er eens een sprintrit is, is het zeker niet gegarandeerd dat het uitdraait op een massasprint. Het kan evengoed een aanval zijn die tot het eind standhoudt of een uitgedund peloton die voor de etappezege gaat (zeker rit 19 normaal omdat het de laatste kans is voor ploegen om een rit binnen te halen). Maar volg je gevoel vooral