Ik ben dit voorjaar net buiten de top 10 geëindigd bij de vrouwen en waag me nu voor het eerste aan de wielermanager van een grote ronde. Mijn team staat 95% vast (geen RMT dus 😉), maar voor de laatste 2 plaatsen ben ik toch nog op zoek naar inzichten van het forum. Bij deze dus een extra effort om mijn theorieën iets meer te staven dan een simpele poll.
De laatste 2 plaatsen wil ik opvullen met een sprinter en een aanvaller (1 x 4m en 1 x 3m). Voorlopig heb ik de 4m gebruikt voor een aanvaller (Scaroni) en de 3m voor een sprinter (Zijlaard). De reden daarvoor is dat ik qua sprinters al vrij goed zit en qua aanvallers nog een kleine boost kan gebruiken (zie onderaan).
Door de vele kansen voor de (punchy) sprinters dit jaar, twijfel ik echter om mijn budget toch nog om te keren (dus 4m voor een sprinter en 3m voor een aanvaller). In dat geval zou ik bijvoorbeeld kiezen voor Lonardi (4m) + Frigo / Stork / Double … (3m). Hieronder alvast de pro's en contra's die ik in overweging heb genomen.
Sprinters Aanvallers
+Presteren constanter, quasi garantie op top 10 + Kunnen dankzij 1 rit meteen hun PPM waard zijn
+Vaak de uitgesproken kopman in de sprint + Kans op bonuspunten naast de daguitslag (bergtrui, strijdlust)
- Weinig kans op een echte uitschieter (top 3) - Is een loterij om de juiste vluchter te kiezen
- Kunnen maar scoren op 1 terrein (vlakke finish) - Foute vluchters kiezen = meteen veel achterstand oplopen
Extra context: binnen de categorieën heb ik op dit moment al
Sprinters: WVA (9), Pedersen (9), Groves (8), Kooij (8) en Govekar (3)
Aanvallers: Ciccone (6), Poole (5) en 2 goedkopere opvullers van 2-3 miljoen
Welke verdeling qua budget lijkt jullie het meeste punten op te leveren? Alle (onderbouwde) inzichten of alternatieve opties qua renners zijn welkom!
Zie je Ciccone niet voor AK gaan? Dacht dat dat zijn ambitie was.
Qua kleine sprinters denk ik dat je wel safe zit met Zijlaard; hij zou alleszins de vlakke sprints voor zijn rekening mogen nemen.
Mooie post!
Ik zie dat onze structuur heel goed op elkaar lijkt, ik zou gaan voor deze verdeling: een 4m-aanvaller en 3m-sprinter. Ik vind dat bvb. het verschil tussen Zijlaard & Lonardi kleiner is dan het verschil tss Scaroni/Poels en pakweg Frigo/ Double/ Stork. De sprinters doen sws mee, dus gaat het om een verschil tss plaats 5-15, maar een beetje betere aanvaller kan echt het verschilmaken tss de jackpot & nulpunters.
Ik zie dat je expertise hebt :) wie neem jij van de AK-mannen in het rijtje Tiberi-Arensman-Gee?
niet te veel info prijsgeven over je team zou ik zeggen 😬
(grote gelijkenis met mijn team, ik ben voor de optie 4M aanvaller gegaan, vooral door mijn vertrouwen in Scaroni en Astana bij uitbreiding)