Ben bijna tevreden met mijn team. Alleen van de laatste 2 plaatsen lig ik nog wakker.
Hierbij de twee die er nu staan en mijn twijfels:
Moschetti: ligt nog in de weegschaal met fretin en magnier, maar de door twijfels over de vorm/gezondheid van die laatste twee ben ik nu toch geneigd om voor de minder vaak gekozen moschetti te gaan. Ik heb echter geen idee over zijn klimcapaciteiten. Ik heb wat op PCS zitten zoeken en dat lijkt wel ok, maar misschien toch net iets onder die van magnier en fretin. Maar daar ben ik dus niet zeker van. Hebben jullie hier een idee van? Vinden jullie enkele voorbeelden van wedstrijden die bewijzen dat Moschetti toch nog zou kunnen meesprinten in de heuvelachtig(er)e etappes, en of die kans ongeveer even goed als de kansen van fretin en magnier?
Steinhauser: zijn resultaten van vorig jaar spreken natuurlijk voor zich. Hij probeerde consistent mee te zijn met de vlucht en ronde dat drie keer goed af. Zeker geen one-hit-wonder dus (ik bedoel dan meedoen in slechts 1 etappe). Hij heeft dit jaar nog geen superopvallende resultaten gereden, maar dat was vorig jaar ook niet het geval. Dus, in welke mate zou hij zijn resultaten van de vorige giro kunnen repliceren? En is dat het waard boven een optie van 3M? En wie weet, als hij goed is en/of hij het dit jaar anders aanpakt, komt hij misschien wel in de buurt van een top 15 plaats.
Ik hoop dat ik mijn standpunten genoeg onderbouwd heb. Het laatste wat ik wil is overkomen als een van die idioten die een vraag stelt zonder enige context of eigen input.
Alvast bedankt
nog een kleine aanvulling in verband met steinhauser: Ik zie alvast niet direct een reden waarom hij het niet zou kunnen + hij is nog jong, waardoor hij zich misschien (hopelijk) nog wat wil bewijzen en wie weet rijdt hij zo nog wel net de top 10 van het jongerenklassement binnen, wat toch mooi meegenomen extra punten zijn. Met top 15 bedoelde ik trouwens in het AK.