Momenteel zit ik een beetje in de knoop met mijn team. Ik heb Derek Gee er instaan omdat ik denk dat ik anders te weinig AK-mannen ga hebben voor de laatste week. Hoe belangrijk zijn die klassementsmannen nu eigenlijk in deze Giro, aangezien ze ook maar +- 6 kansen krijgen in week 3.
Omdat je in het begin ook nog niet weet welke AK-mannen het goed gaan doen ben ik aan 2 aanpassingen aan het denken waarbij ik de AK-mannen (zoals GEE) pas in week 3 inbreng. Is dit een goeie optie of neem ik Gee best al nu mee? Ik doe de 2 aanpassingen waar ik nu aan denk even uit te doeken:
Optie 1: Ik denk dat olav kooi wel eens een belangrijke renner zou kunnen worden (als hij zijn blessure goed verteert heeft). Ik zou Gee + Frigo er dan uithalen voor Kooi + een 2M. Dan heb ik wel heel veel sprinters. Is dit er wat over? Kooi is wel makkelijk te transfereren voor Gee in week 3.
Optie 2: Mischien heb ik wel genoeg sprinters en heb ik een tekort aan aanvallers. Ik zou eventueel Gee er uit kunnen halen voor del toro (gaat het goed doen in de gravelri) en dan kan ik frigo upgraden naar poels/hermans. Dit gaat het wel moeilijker maken om klassementsmannen er later in te transferen omdat ik dan veel lage prijs renners heb.
Wat denken jullie? Laat ik het staan hoe het nu is of kies ik voor 1 van de 2 aanpassingen? Of mischien nog wel iets helemaal anders.

Ik zou storer vervangen voor Piganzoli en na 2de tt storer in en tarling uit en starten met fretin ipv strong
hoe je het momenteel moet bekijken is dat meestal heb je aan het eind van de ronde de top 7/8 nodig aangevuld met mannen die door vlucht 12de en 15de ofzo worden in klassement, in jou geval heb je zo een 3man in de ploeg die door aanvallen in top 15 kunnen terechtkomen( ik denk aan poole,pidcock,ciccone) en je hebt 3/4 man die top 8 kan rijden met dan je 4transfers kan je de overige van de top 8 in transfereren en heb je op het einde de top 8 plus alle extra's met pidcock,poole,ciccone, dus starten met 3/4 mannen die je top 7/8 ziet eindigen lijkt me voldoende aangevuld met mannen als poole etc
*in jou geval is het wel zo dat je door het spreiden van het budget dat je anders in kooij moet stoppen, je wel redelijk veel 5 en 6miljoen renners hebt waar je niet veel aan hebt voor transfers en een kooij bv 8milj is heel interessant voor latere transfers,