Normaal gezien vind ik het makkelijk om op voorhand mijn transfers te plannen, maar deze keer vind ik het ongelooflijk moeilijk. Stel dat de sprinters de hele Giro uitrijden, wanneer zouden jullie dan geplande transfers doen? De enigste transfer die veel gedaan zal worden is Tarling -> Storer na de 2de ITT. Heeft er iemand een ideale strategie bedacht?
top of page
Ga naar je live website om dit te zien werken.
Opmerkingen (7)
bottom of page
Het is inderdaad moeilijk. Tarling > Storer is voor de hand liggend.
Ik heb er expres voor gekozen om veel dure sprinters (inclusief Wout en Mads) te nemen, aangevuld met Pidcock. Ik heb naast de twee tenoren ook bewust 1 van de duurste opties als derde klassementsman gekozen (die ook kan tijdrijden). Die moet ik er dan al niet in krijgen via een transfer. Dit aangevuld met vooral Italiaanse goedkope renners.
Met die aanpak hoop ik enerzijds stevig te scoren in het begin en anderzijds in te kunnen spelen op onvoorspelbare situaties. Er gaan sowieso klassementsmannen wegvallen (of door de mand vallen) in de eerste weken. Als het er eentje van mij is, kan ik die makkelijk vervangen door een andere. Op het laatst hoop ik met het geld van de sprinters die zijn uitgevallen/niet goed presteren/niet meer in aanmerking komen voor de puntentrui/... en eventueel Pidcock de juiste klassementsmannen in mijn team te kunnen verwelkomen.
Maar ik heb me dus nu nog niet beziggehouden met exacte transfers te plannen, want dat loopt toch altijd in het 100.
Ik vind het ook een moeilijke, die transfers. Gc-gasten vind ik dit jaar echt een lastige. Ik ga met weinig starten wegens onzekerheid. Voor plek 3-10 zijn er zo veel kandidaten in verschillende scenario's 🤯.
Kortom, behoudens dnf/dns transfereer ik pas na de laatste rustdag vermoed ik.
eerst moet je kijken als je 4 klassementsmannen erin brengt en degene die het best staat en goed kan (mee)tijden zijn de bestekeuzes
Ik gooi normaal gezien de meeste sprinters die ik heb overboord voor 4 GC-mannen na etappe 14, wie hangt ntrlk af van de stand in het puntenklassement.
Geplande transfers vind ik nooit niet echt handig want dan ga je je teveel op dat ene plan fixeren en andere en miss betere dingen tijdens de ronde missen om toch maar aan je plan te houden